iPhone-appen hos Apple

Kommentarer, hjälp och tips angående Switch Kings iPhone-app (v1.0)
Locked
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

iPhone-appen hos Apple

Post by Martin » Wed 16 Feb 2011, 16:00

iPhone-appen är nu uppe för en första session hos Apple... Ska man döma av andras erfarenheter så kan det ta allt ifrån ett par dagar till ett par månader att få appen igenom nålsögat...
En tanke med att skicka upp appen nu är att det tar väsentligt kortare tid att få uppdateringar godkända än att få en ny app godkänd.

I vilket fall så kom det till några ändringar jämfört med v2011-02-14:
  • Lagt till möjlighet att automatiskt ladda om vid flikbyte (styrs via Settings)
  • Krasch vid tryck på "Refresh" om man inte hade angivit någon serveradress är åtgärdat
  • Ny ikon (+ ikon för iPhone 4)
  • Lite smått och gott
Martin | Switch King

anasazi
3 stars
3 stars
Posts: 72
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: iPhone-appen hos Apple

Post by anasazi » Wed 16 Feb 2011, 17:10

Då har vi något att se fram emot :)
Jag har testat den senaste versionen och kan säga att det funkar utan problem på min telefon utan några krashar eller felmeddelanden.
Har försökt testa massa olika kombinationer av olika inställningar men det har fungerat som det ska.

Bra jobbat!

Rhodin
4 stars
4 stars
Posts: 278
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: iPhone-appen hos Apple

Post by Rhodin » Wed 16 Feb 2011, 18:57

Kanon!!!
Den är verkligen en fröjd att köra. Dessutom skönt att kunna avinstallera webbvarianten.

//Peter :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

bunker
3 stars
3 stars
Posts: 130
Joined: Thu 23 Dec 2010, 11:26

Re: iPhone-appen hos Apple

Post by bunker » Thu 17 Feb 2011, 14:50

Martin wrote:iPhone-appen är nu uppe för en första session hos Apple... Ska man döma av andras erfarenheter så kan det ta allt ifrån ett par dagar till ett par månader att få appen igenom nålsögat...
En tanke med att skicka upp appen nu är att det tar väsentligt kortare tid att få uppdateringar godkända än att få en ny app godkänd.
Jag vet en app som skickades in för en vecka sen och inte har blivit godkänd ännu. Mitt tips är att räkna med ett par veckor och se allt annat som en positiv överraskning.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests