Hej,
Jag har försökt hitta en lösning på detta och Telldus forum men utan resultat.
Kör en TS-Duo under Win8 med SK på samma maskin.
I Telldus dyker alla mina sensorer upp, men i SK bara tre (3) stycken.
Lägger jag till en brytare uppdateras det i SK utan problem, men inga sensorer.
Uppgraderat till senaste FW på TS-Duo:n, har senaste versionen på Telldus SW & SK (både server & client).
Vad göra?
Sensorer saknas
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Sensorer saknas
Menar du att du inte ser sensorernas signaler i historiken i loggen när du tittar i Switch Kings logg?
Vilka typer av sensorer pratar vi om?
(sensorerna skapas inte upp med automatik i Switch King)
Vilka typer av sensorer pratar vi om?
(sensorerna skapas inte upp med automatik i Switch King)
Martin | Switch King
-
- 1 star
Inga nya sensorer syns, bara de tre jag hade från original-setup.
Det är en kombinerad temp/fukt och en regnmätare, båda syns i Telldus men får dem inte synliga SK. Jag vill styra ett element och en pump med dem som bas. Men jag lyckas inte lägga till dem.
Det är en kombinerad temp/fukt och en regnmätare, båda syns i Telldus men får dem inte synliga SK. Jag vill styra ett element och en pump med dem som bas. Men jag lyckas inte lägga till dem.
-
- Administrator
Var i Switch King är det du inte ser dem? Vilken vy eller vilket fönster ser du på skärmen när du försöker hitta sensorerna?
Martin | Switch King
-
- 1 star
I vyn med sensorer, där finns de jag lade till i början men jag kan inte lägga till fler. När jag väljer funktionen "lägg till sensor" finns inte de nya att välja. Har precis noterat något jag missade tidigare, verkar inte som om mina sensorer uppdateras med nya värden heller.
Hoppades undvika komplett ominstallation men tänker göra det nu oavsett
Hoppades undvika komplett ominstallation men tänker göra det nu oavsett

-
- Administrator
Just funktionen "Lägg till sensor" finns inte i Switch King - det finns en liknande i Telldus Center, men i Switch King skiljer vi inte på sensorer och enheter. Istället använde Switch King begreppet "Datakälla".
Är det i Telldus Center eller i Switch King du tittar när du inte ser sensorerna?
Är det i Telldus Center eller i Switch King du tittar när du inte ser sensorerna?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Är i Switch King jag inte sett sensorerna/datakälla men de varit synliga i Telldus.
Gjort en ominstallation av både Telldus och SK och nu finns de i listan, plus massvis med datakällor jag inte sett tidigare och heller inte vet vilka de är. Men jag kan lägga till de jag behöver så mitt originalproblem är löst.
Gjort en ominstallation av både Telldus och SK och nu finns de i listan, plus massvis med datakällor jag inte sett tidigare och heller inte vet vilka de är. Men jag kan lägga till de jag behöver så mitt originalproblem är löst.