Jaggu meg har jeg ikke fått samme problem som andre som har postet her....Klør meg litt hodet.
Har en .bat fil som ser slik ut:
--
@echo off
C:\Users\cozmo\ssh\plink switchking@10.160.10.2 -i sk_user_private_putty_key.ppk /home/switchking/scripts/test.sh
echo hei > C:\Users\cozmo\ssh\out.txt
--
Når jeg kjører denne manuelt fungerer alt som det skal.
Men når scriptexecutor skal kjøre bat-filen utføres ikke første linje - altså test.sh scriptet blir ikke kjørt på remote host. Men linje2 blir kjørt - så filen out.txt opprettes på lokalt filsystem...
exe-filen som virker å være problemet er altså "plink.exe", som er putty ssh-klienten sin commandline ekvivalent.
Ideer anyone?
Problem med scriptExecutorPlugin
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Problem med scriptExecutorPlugin
Første feilen var selvsagt at det ikke var full path til nøkkelen.
Fikset det, så det ser slik ut : C:\Users\cozmo\ssh\plink switchking@10.160.10.2 -i C:\Users\cozmo\ssh\sk_user_private_putty_key.ppk /home/switchking/scripts/test.sh
Nå fungerer det til og med hvis jeg lager en scheduled task i Windows og peker til .bat-filen.
Men med script executor-plugin vil det fortsatt ikke fungere.
Er det noe essensielt jeg ikke forstår med denne plugin?
Fikset det, så det ser slik ut : C:\Users\cozmo\ssh\plink switchking@10.160.10.2 -i C:\Users\cozmo\ssh\sk_user_private_putty_key.ppk /home/switchking/scripts/test.sh
Nå fungerer det til og med hvis jeg lager en scheduled task i Windows og peker til .bat-filen.
Men med script executor-plugin vil det fortsatt ikke fungere.
Er det noe essensielt jeg ikke forstår med denne plugin?
-
- 3 stars
Ga til slutt opp og endte opp med å gjøre alt via et lokalt python-script. Dét hadde nemlig ikke script executorplugin noen problemer med å sparke i gang.
-
- 3 stars
Själv kör jag Windows 7 SP1.Martin wrote:Funderar på om detta kan vara OS-beroende, men tycker inte att det borde vara det. Vilket OS kör ni som INTE får det att fungera?
Och jag är väl en av de som inte lyckas få scriptet att starta genom Switch King.
Scriptet fungerar bra när man kör det manuellt.
C:\Windows\System32\nircmd.exe monitor off
echo %TIME% >> C:\Scripts\log.txt
deviceName="Skärm"
onScript="C:\Scripts\monitoron.bat" onScriptArgs=""
offScript="C:\Scripts\monitoroff.bat" offScriptArgs=""
dimScript="" dimScriptArgs=""
intercept="false"
waitForExit="false" />
Några idéer någon?