Släcka alla lampor om alla mobiltelefoner försvinner

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Släcka alla lampor om alla mobiltelefoner försvinner

Post by krambriw » Tue 04 Mar 2014, 18:47

Varför känner du att du behöver väcka din telefon hela tiden ?
Det kanske är onödigt, jag tänkte bara att om man ville använda funktionen till något vettigt så kanske man ville ha så snabb uppdatering som möjligt. Jag har nu också bortkommenterat alla wake-up funktioner.

Jag har i alla fall moddat ihop ett modifierat python script som körs som cron job i en RPi en gång i minuten. Vad som sker är att samtliga telefoner pollas växelvis med ett par sekunder emellan. Om någon är online lägger jag det i minnet för att uppdatera statusar och distribuera infon som det sista scriptet gör innan det avslutas.

För att lagra data (mest time stamps och statusar) så använder jag en databas, sqlite3

För att distribuera info använder jag Mosquitto, MQTT message broker (tyvärr har inte plugin utvecklaren som gjort en MQTT publisher ännu fixat så att SK även skulle kunna 'subscriba' på events från en MQTT broker, det kanske kommer. Så tillsvidare kör jag EventGhost för detta ändamål. Därifrån kan man ju vidarebefordra det till i princip vad/vem som helst... )

Det funkar faktiskt riktigt bra, skall logga under natten som kommer och sedan se hur ofta luren går online 'frivilligt'


mvh Walter

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Släcka alla lampor om alla mobiltelefoner försvinner

Post by krambriw » Wed 05 Mar 2014, 14:23

Du har rätt,

Det verkar som om också min iPhone går online *frivilligt* ungefär en gång i kvarten...

mvh

anasazi
3 stars
3 stars
Posts: 72
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Släcka alla lampor om alla mobiltelefoner försvinner

Post by anasazi » Mon 07 Apr 2014, 15:18

jimmy927 wrote:
jimmy927 wrote:kanske att man kan göra detta med SMTP-pluginet till SK tillsammans med IFTTT utan att skriva en enda kodrad själv.
Jag fick till detta till slut och det fungerar klockrent.
Jag skriver till en fil i dropbox via IFTTT på Min iPhone som sedan SK plockar upp och läser datat ifrån. För att detta ska fungera installade jag Dropbox på SK-servern.
Hej!

Kan du beskriva mer detaljerat hur du gick tillväga med detta?
Vad skrev du till denna fil samt vad gjorde du i Switch King för att trigga det?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests