Motorvärmare och avresetid

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Mrpettson
1 star
1 star
Posts: 14
Joined: Tue 14 Jan 2014, 15:53

Motorvärmare och avresetid

Post by Mrpettson » Tue 14 Jan 2014, 19:22

Hej!

Suttit och läst i denna tråd viewtopic.php?t=131 men det löser inte riktigt mitt problem.
Jag vill kunna få till det så att jag kan säga, kl 08:00 skall motorvärmaren ha gått i 2h om det är -15 eller kallare etc.
Grejen är den att jag har förstått hur jag kan ställa in det enligt guiderna i den andra tråden men då mitt schema varierar kraftigt på ett 6 veckors schema blir det på tok för mycket jobb att sitta varje vecka och lägga in olika scenarion för +5, -10, -15, -20, -25 etc.

Är lite bortskämd av vår andra bil där jag bara ställer in senaste tid då bilen skall hålla inställd innertemp och så räknar den själv ut när den skall starta.

De enda lösningar jag kan hitta är liksom baklänges, från fel håll... då jag själv skall ange att om det är -10 skall den starta kl 05:00 för att ha gått 1,5H till avresetid.

Isabelle
1 star
1 star
Posts: 4
Joined: Thu 12 Mar 2020, 20:44

Re: Motorvärmare och avresetid

Post by Isabelle » Thu 12 Mar 2020, 20:58

Hmm, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem, men kanske du bara försöker hyra en bil? det är lättare. kom in bilhyra stockholm. men faktiskt är det dags att sluta göra det! Det är dags att ta sig själv och gå mer äntligen! Jag ser verkligen fram emot ditt svar och hoppas att detta hjälper dig, vän.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests