IP-kamera, dørklokke og SMTP - trenger ideer

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

IP-kamera, dørklokke og SMTP - trenger ideer

Post by cozmo » Thu 06 Mar 2014, 21:35

Jeg har fått meg et Hikvision IP-kamera som peker mot inngangsdøren. Har også en Nexa trådløs dørklokke.
Hadde vært kult å få en mail med bilde av den som står utenfor døra når noen ringer på.

Så vidt jeg skjønner så støtter ikke SMTP-plugins'ene som er laget til SK attachments?

Noen forslag til hvordan få til dette?
IP-kamera støtter bla ftp, og kan upload bilde(r) til en ftp-server ved bevegelse.

Det enkleste er kanskje å få SK til å anrope en enkel rest-tjeneste jeg lager på burken som kjører ftp-serveren...Som så kicker i gang et python script som igjen plukker opp nyeste bildet fra IP-kamera og shipper avgårde mailen...

Eller finnes det noen mer integrert løsning i SK tro?....

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: IP-kamera, dørklokke og SMTP - trenger ideer

Post by cozmo » Thu 06 Mar 2014, 21:46

Fant plutselig ut at kameraet har en egen REST-tjeneste som kan returnere et snapshot på en REST request. Så da burde det egentlig være ganske enkelt.... Men er vel ikke mulig å få SK til å gjøre det ...

AlexUnder
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Wed 21 Apr 2021, 15:36

Re: IP-kamera, dørklokke og SMTP - trenger ideer

Post by AlexUnder » Wed 21 Apr 2021, 16:31

hei, jeg søkte i en haug med fora og ingen steder kan jeg finne informasjon om IP-kamera. Jeg ser at emnet allerede er gammelt, men kanskje noen andre leser det, fortell meg hvem som vet hva som er forskjellen mellom Arlo Pro 3 og Wyze Cam V3 ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests