virgin31 wrote:Grymma svar Martin, en fantastisk tillgång är vad du är! Ledsen för att jag frågar vidare hela tiden...
Inga problem... 1-wire kan vara en avskräckande värld till en början, men när det väl är uppe så är det vackert
virgin31 wrote:- Kopplar man alltså D2PC 2 IO till larmutgången med lösa trådar, sedan från D2PC 2 IO med lämplig kabel till en RJ45-kontakt som jag kontakterar själv (schema borde väl finnas hos m.nu?) och slutligen in i USB-adaptern som sätts i burken?
Yes. Vilket utgång beror på vilken du vill använda... RJ45, RJ11 eller RJ12 har jag för mig. Kontakteringsinfo finns på m.nu.
virgin31 wrote:- Nu kommer den dumma frågan, jag måste installera Msure i WHS-burken för att tyda signalen från 1-wire enheten väl? Ärligt talat blev jag lite "sket i byx" när jag såg deras Wiki...

I Switchking anger man sedan på något sätt Msure som datakällan då eller?
Du måste ha MSure på "någon dator" - inte nödvändigtvis WHS-burken, men det underlättar ju eftersom den ändå står i närheten. Jag har inte provat Beyond MSure utan kör den "gamla versionen", MSure.
MSure stödjer tilläggsmoduler - User Modules - och jag har knåpat ihop några sådana (några finns för nedladdning på switchking.se) och det de gör är att putta ut information i en fil som Switch King sedan kan läsa.
Det finns en guide på switchking.se för en del av detta.
virgin31 wrote:- Tyckte mig läsa någonstans på Msure att minsta tidsavläsning man kunde göra är 1 minut? Det blir ju lite fel i vårt fall med lampor till ett larm som ska slå till i samma ögonblick som larmet drar? JAg har förstått någonting fel va?

Minsta avläsning är en sekund, egentligen. Jag kör på varannan sekund med rörelsedetektorerna och det upplever jag räcker.