Page 1 of 1

Problem med Android app?

Posted: Sun 17 Feb 2013, 19:27
by Flipflop
Hej!

Behøver man licens for å ansluta til Switchking server 3.2.0 som kjører på en pc med tellstick, med Android appen, klient v.3.1.0 ?
Bruker Telldus senter 2.1.1.
Det går kun an å styre tellstick med PC som kjører Switchking server

Jag anvendar Samsung Galaxy SIII, Android v. 4.1.2.

Det går verken å kople til fra LAN (wifi eget nett) eller WAN siden med android appen. Det går å kople til demomiljø med Android app.

Har lagt inn portforwarding slik at trafikk til port 8800 sendes til min lokale pc som kjører switchking server.

Når jeg forsøker ansluta med android app får jeg felmelding: "connect to ...timed out (1)"

Hva kan være fel?

Er det firewall som er problemet?

Re: Problem med Android app?

Posted: Mon 18 Feb 2013, 00:05
by Martin
Ingen licens krävs. Det är troligtvis firewall som blockerar, eller annan applikation som använder samma port och därmed leder till att Windows-tjänsten inte kan starta ordentligt.

Men - börja med Firewall-undersökning.

Re: Problem med Android app?

Posted: Mon 18 Feb 2013, 21:37
by Flipflop
Tack!

Har lagt til Switchking.exe som "trusted application" i firewall men fikk inte ansluta med android app.

Re: Problem med Android app?

Posted: Mon 18 Feb 2013, 21:38
by Flipflop
Felmelding er den samme: "connect to ...timed out (1)"

Re: Problem med Android app?

Posted: Mon 18 Feb 2013, 21:40
by Martin
Prova att stäng av brandväggen helt (tillfälligt), eller öppna porten manuellt.

I övrigt, se felsökningsguiden på svenska/engelska här:
http://www.switchking.se/en/faq/42-oevr ... och-iphone

Re: Problem med Android app?

Posted: Thu 21 Feb 2013, 16:29
by Flipflop
Fixat!

Det var problem med brändvegg, men inte den brändvegg jäg tenkte. Det viste seg at jäg kjørte to brändvegger. Slo av windows brändvegg og la til switchking som "trusted application" i andre brändvegg og da funket det!

Tack for hjelp!