Problem med Android app?

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Flipflop
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Sun 11 Nov 2012, 15:28

Problem med Android app?

Post by Flipflop » Sun 17 Feb 2013, 19:27

Hej!

Behøver man licens for å ansluta til Switchking server 3.2.0 som kjører på en pc med tellstick, med Android appen, klient v.3.1.0 ?
Bruker Telldus senter 2.1.1.
Det går kun an å styre tellstick med PC som kjører Switchking server

Jag anvendar Samsung Galaxy SIII, Android v. 4.1.2.

Det går verken å kople til fra LAN (wifi eget nett) eller WAN siden med android appen. Det går å kople til demomiljø med Android app.

Har lagt inn portforwarding slik at trafikk til port 8800 sendes til min lokale pc som kjører switchking server.

Når jeg forsøker ansluta med android app får jeg felmelding: "connect to ...timed out (1)"

Hva kan være fel?

Er det firewall som er problemet?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Android app?

Post by Martin » Mon 18 Feb 2013, 00:05

Ingen licens krävs. Det är troligtvis firewall som blockerar, eller annan applikation som använder samma port och därmed leder till att Windows-tjänsten inte kan starta ordentligt.

Men - börja med Firewall-undersökning.
Martin | Switch King

Flipflop
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Sun 11 Nov 2012, 15:28

Re: Problem med Android app?

Post by Flipflop » Mon 18 Feb 2013, 21:37

Tack!

Har lagt til Switchking.exe som "trusted application" i firewall men fikk inte ansluta med android app.

Flipflop
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Sun 11 Nov 2012, 15:28

Re: Problem med Android app?

Post by Flipflop » Mon 18 Feb 2013, 21:38

Felmelding er den samme: "connect to ...timed out (1)"

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Android app?

Post by Martin » Mon 18 Feb 2013, 21:40

Prova att stäng av brandväggen helt (tillfälligt), eller öppna porten manuellt.

I övrigt, se felsökningsguiden på svenska/engelska här:
http://www.switchking.se/en/faq/42-oevr ... och-iphone
Martin | Switch King

Flipflop
1 star
1 star
Posts: 6
Joined: Sun 11 Nov 2012, 15:28

Re: Problem med Android app?

Post by Flipflop » Thu 21 Feb 2013, 16:29

Fixat!

Det var problem med brändvegg, men inte den brändvegg jäg tenkte. Det viste seg at jäg kjørte to brändvegger. Slo av windows brändvegg og la til switchking som "trusted application" i andre brändvegg og da funket det!

Tack for hjelp!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests