iPhone App får ej kontakt med servern

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Sat 15 Dec 2012, 21:01

Det är inte så att du kör någon form av mobilt bredband? Vissa operatörer spärrar åtkomst.

Om det inte är något med din XP-installation så kanske du har en brandvägg i routern som spärrar kommunikationen. Det är nog det bästa man kan komma på - XP i sig är inte problemet - det är en extremt vanlig miljö för Switch King-användare och vi har även haft XP som utvecklingsmiljö. Jag skulle gissa på att det är något lokalt som spökar, men är inte 100...

Har du en komplex miljö med många enheter, scheman, datakällor etc?
Martin | Switch King

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 21:07

Jag kör Tele2 4G mobilt bredband via extern router.
Mig veterligt så skall det inte vara några begränsningar i trafiken gällande portar eller liknande på detta.

Jag har även provat att aktivera DMZ mot denna Windows-burk utan att det hjälpt, så spärren borde inte vara där heller tycker jag :(

Vad är det för portar som trafiken går på då?
Jag får väl helt enkelt försöka kolla detta med Tele2 i så fall om det inte är någon annan här som vet ifall det fungerar eller ej med Tele2 4G ??

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 21:10

Martin wrote: Har du en komplex miljö med många enheter, scheman, datakällor etc?
Missade denna fråga...
Enligt mig inte så speciellt många enheter eller speciellt invecklad... Jag skickar över den via PM så får du kika på den :)

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Sat 15 Dec 2012, 21:14

Gyld wrote:Jag kör Tele2 4G mobilt bredband via extern router.
Mig veterligt så skall det inte vara några begränsningar i trafiken gällande portar eller liknande på detta.

Jag har även provat att aktivera DMZ mot denna Windows-burk utan att det hjälpt, så spärren borde inte vara där heller tycker jag :(

Vad är det för portar som trafiken går på då?
Jag får väl helt enkelt försöka kolla detta med Tele2 i så fall om det inte är någon annan här som vet ifall det fungerar eller ej med Tele2 4G ??
Vet att det har varit problem med Tres mobila bredband, och det är ju möjligt att det gäller flera operatörer... Där hjälpte inte DMZ eftersom Tre spärrade kommunikationen.

viewtopic.php?f=8&t=109

Port för iPhone är 8800 i grundinställningen, men det är ju bara att ändra...
Martin | Switch King

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 21:26

Martin wrote: Port för iPhone är 8800 i grundinställningen, men det är ju bara att ändra...
Ja om SK inte använder några andra "dålda" portar som man inte kan ändra än de som syns i inställningarna så ska det ju alltid gå att finna några portar som fungerar även om operatören skulle dumma sig...

Men då borde det ju fungera, eller inte fungera. Gör mig fungerar det ju ibland och inte ibland. :?:

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by riro » Sun 16 Dec 2012, 07:06

Försöker du köra telefonen lokalt via WiFi eller över internet?

Om du kör över internet, börja med att försöka få igång det lokalt på ditt nät.


Eftersom SK fungerar (tar jag för givet) så behöver du nog inte fundera så mycket på uppdateringar osv...
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sun 16 Dec 2012, 08:28

Jag har provat både lokalt via Wifi samt via 3G.
Och om jag kör via 3G så har jag provat både direkt mot mitt publika IP och rätt port samt mot SK Live.

Nu har jag fått hjälp att felsöka från Martin här ovan i tråden och kan nu konstatera att problemet helt klart ligger lokalt i min server.

Den går inte att nå lokalt från en annan dator ens trots att allt vad lokala brandväggar eller andra hinder bör vara avslaget.
Alla tänkbara uppdateringar är även gjorda, så nu vette 17 hur jag ska gå vidare. ??

patrik@poolbyggarna.se
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Sat 06 Oct 2012, 20:15

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by patrik@poolbyggarna.se » Sun 16 Dec 2012, 09:51

Har också probs med iOS Appen.

Hittar följande i loggen.


Level 1) Could not connect to net.tcp://live.switchking.se:12100/CentralHub/. The connection attempt lasted for a time span of 00:00:21.0288370. TCP error code 10060: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 195.191.213.46:12100.
Level 2) A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 195.191.213.46:12100

Pinga går inte fram heller.

Funka igår morse har jag för mig.

/Patrik

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Sun 16 Dec 2012, 10:12

Era problem är olika...

@Patrik: Ditt problem beror på problem som vår Hosting-leverantör upplever, felsökning pågår hos dem.
@Gyld: Lokalt problem där access finns från annan dator i nätet, men inte från telefonen.
Martin | Switch King

patrik@poolbyggarna.se
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Sat 06 Oct 2012, 20:15

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by patrik@poolbyggarna.se » Sun 16 Dec 2012, 11:38

:clap:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests