iPhone App får ej kontakt med servern

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Fri 14 Dec 2012, 15:18

Hej!

Måste först erkänna att jag är ny på SK, men jag vill ändock tro att jag verkligen försökt läsa alla trådar och läst allt som jag kommit över här på forumet gällande tipps och trix om vad som skulle kunna strula för mig.

Mitt problem består alltså i att iPhone appen inte kan ansluta som det är tänkt till min SK server. Observera dock att det IBLAND fungerar, men bara en väldigt kort stund.
bild.PNG
Jag har provat att köra både lokalt med via wlan samt med 3G, samt både med och utan Switch King live. Dock ingen skillnad.

Hittade en tråd här på forumet som förklarade att det kunde hjälpa om man startade om "Telldus Services" vilket faktiskt hjälpte första gången jag provade, men bara för ca 2-3 minuter. sen var det kört igen. Jag har givetvis även provat att starta om alla services som har med SK att göra, men fortfarande utan framgång.

Efter att ha provat allt ovan och fortsatt letat på forumet utan framgång så tänkte jag att den total ominstallation av systemet kanske skulle hjälpa.
Avinstallerade därför SK och därefter Telldus. Gick efter det in i Regedit och rensade bort allt som fanns kvar som hade med Telldus att göra, och började om.

Men... Inte heller nu fungerade det.


Här lite info om vad jag kör:
Snap 2012-12-14 at 14.53.49.png
Snap 2012-12-14 at 14.57.23.png
Snap 2012-12-14 at 14.59.41.png
Snap 2012-12-14 at 15.01.25.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Fri 14 Dec 2012, 15:23

Och här kommer mina loggfiler från idag ifall någon som kan SK bättre än mig skulle vilja hjälpa mig att kika på dem.

Kan även nämna att jag helt avvaktiverat Windows inbygda brandvägg för att säkerställa att den inte ställer till något...
Snap 2012-12-14 at 15.21.15.png
Hoppas verkligen någon har några bra tips att komma med.


Stort tack på förhand!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Fri 14 Dec 2012, 20:10

Det verkar vara flera saker som spökar - stickan hittas inte av Telldus Service ibland, kommunikationen mot Live spökar också och kopplar upp/kopplar ner/kopplar upp.

Vilken Service Pack kör du av Microsoft .NET Framework? Finns det något i Windows Update som kräver plåster?
Martin | Switch King

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Fri 14 Dec 2012, 22:14

Tack för snabbt svar :)

Vet inte vilken version det är på .net Hur kollar jag det?
Har autoupdate på Windowsupdate på denna burk, men ska sätta mig och gå igenom och kolla om det finns ytterligare uppdateringar som systemet missat som kan vara av intresse och lägga in dessa.

Det lustiga är att efter det att jag skapade detta inlägg så har det fungerat felfritt på iPhonen varenda gång jag testat under dagen, vilket det aldrig gjort tidigare, och då har jag inte gjort någon som helst systemändring...
Och automatuppdateringar är stälda på att genomföras kl 03 på natten, så det borde inte vara det heller ;)


Men jag går igenom Windows update en sväng och ser om jag hittar något skoj där.
.Net borde väl finnas med där?

/Gyld

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Fri 14 Dec 2012, 23:58

Så... Då var alla tänkbara uppdateringar gjorda i Windows Update.

Har även kastat in .Net Framework v4
v4.5 hittar jag ingen fungerande installation på till Win XP...?? Kan det stämma?
Snap 2012-12-14 at 22.32.01.png
Ska testköra imorgon och utvärdera resultatet.


/Gyld
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Sat 15 Dec 2012, 06:34

.NET 4 (och 4.5) har ingen funktion för Switch King. Switch King kräver .NET v3.5 med Service Pack.
Martin | Switch King

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 08:10

Martin wrote:.NET 4 (och 4.5) har ingen funktion för Switch King. Switch King kräver .NET v3.5 med Service Pack.
Halvkryptiskt.... ;)
Du skriver att SK "Kräver v3.5"
Betyder det att den INTE fungerar med v4?

/Gyld

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by riro » Sat 15 Dec 2012, 08:28

Gyld wrote:
Martin wrote:.NET 4 (och 4.5) har ingen funktion för Switch King. Switch King kräver .NET v3.5 med Service Pack.
Halvkryptiskt.... ;)
Du skriver att SK "Kräver v3.5"
Betyder det att den INTE fungerar med v4?

Man kan ha flera .NET-versioner installerad på samma maskin ... Switchking kräver att 3.5 är installerad.
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 08:43

Aha... Nu fick man lära sig något.
Detta skall genast undersökas :)

Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Sat 15 Dec 2012, 20:40

Jag har nu ännu en gång förstått varför jag sedan länge övergett Windows som operativsystem på samtliga burkar här hemma utom just en, och det är denna dator... :banghead:

Nu har jag slängt in .Net v3.5 samt lagt in servicepak tillhörande den samma ovanpå den.
Snap 2012-12-15 at 10.48.06.png
Snap 2012-12-15 at 14.19.40.png
Efter detta så har jag även gått igenom och uppdaterat allt annat som funnits tillgängligt i Windows update, samt givetvis startat om datorn X-antal ggr.


Nu har den stått och gått ett tag efteråt för att se om den skulle må bättre, men tyvärr så har inte detta hjälpt mig...
Mina problem kvarstår.

Bifogar loggarna igen, och hoppas att någon kan komma med fler förslag. Pleas! Help meeee! :help:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests