iPhone App får ej kontakt med servern

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Gyld
2 stars
2 stars
Posts: 23
Joined: Tue 11 Dec 2012, 23:17

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Gyld » Wed 19 Dec 2012, 16:12

Hej på er!

Måste bara säga att jag har fått otroligt bra service av Martin i privata meddelanden :clap:
Han har besvarat meddelanden långt in på kvällen / natten och verkligen ställt upp för att hjälpa till. OTROLIGT tacksam!

Och för er som inte tagit del av vår privata diskussion så vill jag även delge er här om vad som hänt ifall någon i efterhand läser denna tråd.
Kanske är någon mer än jag som har liknande problem längre fram.


Det jag gjort är följande:
Letat upp en helt ny (läs bättre begagnad) burk som jag "hottat" upp med en ny SSD disk och installerat Windows 7 ultimate på.
Detta gjorde jag med tanke på att jag och Martin efter felsökning kunde konstatera att det troligen var något i min server och att den inte släppte igenom trafiken som tänkt på vissa portar. Detta trots att portarna var öppnade i brandväggen i Windows.

Efter att ha kört Mac i många år pga att jag sedan länge tröttnat på Windows av många anledningar så måste jag ändock erkänna att jag blev VÄLDIGT överraskad när jag installerat Win 7 på denna dator (ca 5 år gammal) och glatt kan konstatera att den från det att jag slår på strömmen tills dess att Switch King server startat upp inte ens har gått 10 sekunder!
Alltså 10 sekunder! Helt djävla sjukt vad snabbt!
Däremot tog det ju lite längre tid att installera alla uppdateringar till operativsystemet innan allt var klart att köra första gången Men det är ju en annan sak!

Sen har jag nu konfigurerat SK servern att svara på REST på port 8810 eftersom Tele2 4G verkar tillåta den porten men kanske strular lite med 8800 av någon anledning. Orkade inte fortsätta strula, så jag körde på ett "säkert kort".
Öppnade upp port 8810 och 12100 i min router så att de pekar på Switch King servern, samt att jag i Windows brandvägg öppnade dessa portar för TCP trafiken.
Allt precis som jag gjorde mot den förra servern jag lekte med.

Men skillnaden är att nu verkar det fungera! ;)


Så enda skillnaden kan bara vara en eller två saker som det känns.
1. Feta fingrar bakom tangentbordet som missat någonting som jag borde gjort på förra servern men missat (hemma blind).
2. Något i den gamla servern störde helt enkelt de portar som används.


Men nu är jag som sagt otroligt glad över att allt verkar fungera.
Hade på gamla servern även problem med att den tappade kontakten med Dellstick Duo'n, men även det verkar vara löst nu med den nya servern.

Så jag kan inte annat än bocka och buga för all stöttning som Martin ändock gav i felsökningen!
Otroligt tacksam :clap:

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by Martin » Wed 19 Dec 2012, 16:15

:wave:
Martin | Switch King

88joja
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Mon 31 Dec 2012, 10:31

Re: iPhone App får ej kontakt med servern

Post by 88joja » Mon 31 Dec 2012, 10:40

Hej!

Jag har också problem med att koppla upp iphone-appen mot live, men väldigt sporadiska problem.
Appen kan fungera helt felfritt och underbart bra i en hel vecka, för att sedan plötsligen inte fungera. (oftast rör det sig om någon dag mellan problemen)
Senast det inte fungerade var igår kväll kl 21:43 varpå jag fick logga på servern för att stänga ner manuellt.
Jag tittade i loggen för servern men hittar ingenting.

Skickar gärna mer information men vet inte riktigt vad ni behöver?

Tack

MVH Johan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests