IOS-appen Enligt schema - semiautomatiskt

Supportfrågor för Android och iOS
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

IOS-appen Enligt schema - semiautomatiskt

Post by Thomas » Sun 11 Nov 2012, 10:20

Hej,

jag kör ett antal enheter med länkade scheman från en huvudenhet, tex så skall belysningen utomhus baksida lysa samtidigt som belysningen utomhus på framsidan.

Visuellt i IOS-appen (har inte prövat på android), så visas huvudenheten att den är på eller av enligt schema, däremot på den länkade enheten visas enbart på eller av. Detta skulle kunna misstas för semi-automatikst läge dvs en liten pettitess, men ändå. Förslagsvis skulle även den länkade enheten visa att den är av eller på maa ett länkat schema (om så är fallet).

Den nya versionen av SK IOS appen flyter bra och den nya systemlägesknappen är tydlig och välbehövlig. :wave:

Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

Re: IOS-appen Enligt schema - semiautomatiskt

Post by Thomas » Mon 12 Nov 2012, 07:13

Svarar på mitt eget inlägg, tack för informationen Martin!

Det jag såg var eg. en gruppregel som var kopplad till en av enheterna. Detta infåg jag när jag gjorde skärmdumpar, utförligt svar från Martin nedan.

" - orange symbol är en "extrasymbol" som indikerar att enheten är regelstyrd, att jämföra med en enkel symbol "I" eller "O" på grön eller röd botten (utan annan symbol) helt enkelt betyder att enheten enbart påverkas av schema = inget kommer hända med enheten förrän vid nästa schemalagda händelse - att jämföra med en regelstyrd enhet som ju kan toggla mellan Av och På om regel uppfylls/förkastas."

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests