Udda beteende efter soft off

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Windows-versionen av Switch King (v3.0)
Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Bamsefar » Sun 14 Oct 2012, 13:47

Okej- i natt så tändes allt 00.00 och sedan vart det tänt till 12.47 då jag kom hem från London. Dygnet före tändes det 04.00 och var tänt hela dagen fram till 23.30...

Vad det än är ni ändrat så har det här tagit fel vändning - det här är mycket sämre än tidigare läge. Hur backar jag version ? avinstallera BETAn och på med den officiella ?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Martin » Sun 14 Oct 2012, 15:21

Japp. Bara att avinstallera och lägga på den officiella releasen.
Tack för rapporten, då det är tydligt att det krävs ytterligare skruvande, så skjuter vi det på framtiden.
:wave:
Martin | Switch King

Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Bamsefar » Sun 14 Oct 2012, 16:33

Jag kan lägga till ännu mera: Mina lampor som styrs av solens upp/ned tändes för en tid sedan, men nu släcktes dom igen - obs dessa styrs enbart av sol upp/ned klockslag och INGEN sensor...

Det är precis som om "testkedjan" (sol upp/ned (första testet jag la till), ljussensor (andra testet) och rörelsesensor (sista och 3e testet)) har blivit förväxlade eller förskjutet med ett steg ?

Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Bamsefar » Sun 14 Oct 2012, 16:36

Jag uppdaterade min kopia av databasen på mitt dropbox konto om Ni vill kopiera ned den och titta på typ...

Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Bamsefar » Sun 14 Oct 2012, 16:44

Hmmm det senaste måste vara mitt fel ser jag nu - helt plötsligt har jag klickat i rutan för solens upp/ned - att jag inte kommer ihåg det är en annan historia...

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Udda beteende efter soft off

Post by Martin » Sun 14 Oct 2012, 19:11

Vissa av dina tändningar låter nästan som om Duon slutat att ta emot signaler, och att det därmed hänger kvar ett gammalt giltigt värde som gör att schemat triggas direkt när det är OK att tända enligt schemat.
Om man kör utan förfallotid i kombination med att Duon missar ett Off från en rörelsedetektor, alternativt helt enkelt slutat ta emot signaler, så kan resultatet bli ungefär så.

Jag har inte märkt några konstiga detaljer i den senaste 3.0.1.3. Däremot i de första två versionerna av 3.0.1.x, där jag själv märkte att funktionen blev felaktig.
Det är dock svårt att täcka upp 100% av fallen, och av den anledningen så är det därför bättre att rulla tillbaka så att det ser ut exakt som i senaste skarpa release, där schemahanteringen inte har förändrats på väldigt länge.

Istället får vi skjuta på att finna en lösning på detta tills dess att det blir en ny "major"-version (exempelvis 4.x), där vi får fler betatestare på banan samtidigt och samtidigt har möjligheter att göra förändringar i klienten samtidigt.
Martin | Switch King

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests