Scenarioikoner

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Windows-versionen av Switch King (v3.0)
Locked
mesomorf
3 stars
3 stars
Posts: 70
Joined: Sat 11 Jun 2011, 19:31

Scenarioikoner

Post by mesomorf » Thu 30 Aug 2012, 22:20

Server: 3.0.0.8
Klient: 3.0.0.9

Mina enheter där jag valt bort "Styras av Scenarion" visar ändå ett On läge med den där lilla blå rutan. Även när jag håller musen över så står det "På enligt Scenario"

Går jag däremot in på inställningar för scenariot så står det att "enheten inte styrs av scenarion".

Bugg antar jag?

Edit: lagt till versions nr

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scenarioikoner

Post by Martin » Fri 31 Aug 2012, 14:38

Jag kan inte återskapa detta.

Skriv gärna steg-för-steg:
1) Gör A
2) Gör B
3) ...
Martin | Switch King

mesomorf
3 stars
3 stars
Posts: 70
Joined: Sat 11 Jun 2011, 19:31

Re: Scenarioikoner

Post by mesomorf » Fri 31 Aug 2012, 15:10

Det är inte helt lätt att återskapa. Jag kan iaf inte manuellt påtvinga det genom att slå på Scenariot (har Film Av / Film på som skickas från xbmc skriptet). Inte heller genom att manipulera regler / scheman så att enheterna startas och släcks i autoläget.

Jag satt samtliga enheter som visade Scenarioläge till manuellt Off..och sedan satt jag dem till Schemaläge igen. Därefter har jag som sagt försökt återskapa utan resultat.

Däremot vet jag att ikonerna dyker upp på enheter dessa 2 dagar som jag kört betan... så 100% säker på att det dyker upp igen. Jag återkommer med mer info och bilder när det dyker upp igen. Då kan du iaf få se att det jag tidigare skriver stämmer med bilder.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Scenarioikoner

Post by Martin » Fri 31 Aug 2012, 15:18

Skapat en buggnotering om detta men eftersom det inte går att återskapa enkelt får vi sätta det till en future release och se om det finns något tydligt sätt att återskapa.

Känslan är dock att det enbart är en kosmetisk bugg - den bör inte beröra själva funktionen.

http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=548
Martin | Switch King

mesomorf
3 stars
3 stars
Posts: 70
Joined: Sat 11 Jun 2011, 19:31

Re: Scenarioikoner

Post by mesomorf » Sat 01 Sep 2012, 07:34

Ok, här har vi en... "SOVR - Fönster".
Jag har låtit schemat gå aktivt och växlat mellan På och Av läge ..och den visar hela tiden Scenario ikonen när den växlar Grön/Röd.
Enl bilderna ska den inte ha någon koppling till scenarion. Dessutom så är inget aktivt scenario igång.
Just denna enhet har jag inte växlat från Av till Schema ännu (som får ikonen att växla till rätt ikon) men verkar iaf som att enheter inte får tillbaka den felaktiga ikonen efter man gjort den växlingen.
Det handlar helt klart om en kosmetisk bugg som har inträffat vid uppgradering av tidigare version. Och att man säkert kan själv få bort problemet om man en gång växlar varje enhet manuellt från Schema --> Av (eller På) ---> tillbaka till Schema.
...jag manuellkör ju sällan mina enheter... det är väl därför denna bugg sitter kvar länge hemma hos mig. :)

Jag skickar databasen med nedanstående villkor aktiva till dig Martin
a.png
b.png
c.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests