Page 1 of 1

Är livetjänsten fortfarande svajig?

Posted: Mon 04 Feb 2013, 22:42
by albinsson
Ofta, minst nån gång dagligen får jag ingen kontakt via switchking live. Kör jag däremot manuellt mot ip (externa när jag är borta och interna när jag är hemma) funkar det direkt.
Jag vet att det skrivits om detta tidigare, men då det är tyst om det nu så undrar jag om fler än jag har problem?
Eller är det nåt fel med routingen hos just min ISP eftersom inte fler skriver om det? Fyi så har jag adsl via Bredband2...
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Re: Är livetjänsten fortfarande svajig?

Posted: Tue 05 Feb 2013, 06:38
by DunderKlumpN
Jag har laggt ner Livetjänsten då den bråkade med mig flera gånger om dagen. Har valt att gå direkt mot min server.

Re: Är livetjänsten fortfarande svajig?

Posted: Tue 05 Feb 2013, 20:02
by tomas
Vi är medvetna om att man ibland inte får kontakt via Switch King Live. Vi försöker felsöka detta så gott det går och ringa in var problemet ligger. Just att funkar ibland och ibland inte gör det lite svårare att hitta orsaken...

Re: Är livetjänsten fortfarande svajig?

Posted: Sun 10 Feb 2013, 21:30
by gorhak
Jag har haft problem med kontakt med SK både via live och direkt på lan sedan i somras. Sedan licensåret gick ut har jag bara använt lan.
Det är ganska lätt att få iOS appen att "fastna" i nedladdningsläge, dvs att cirkeln snurrar, det är bara att växla snabbt mellan flikarna några gånger. Har väl detta hänt så finns det inget man kan göra från telefonen, varesig att starta om app eller telefon hjälper. Men om man väntar typ 20 minuter eller mer så funkar det igen.
Tidigare i vintras så märkte jag att REST-tjänsten inte gick att starta om medans telefonen väntade på nedladdningen. Om man däremot dödade tjänsten via aktivitetshanteraren och sedan startade om tjänsten så var allt ok, även från telefonen.
När jag läste detta inlägg så slog det mig att jag inte har haft några problem de senaste veckorna. Det som jag tror är orsaken är att jag installerade senaste server-betan, 3.2.1.0.RC1, några dagar efter att den släpptes.
Så om det är så att kommunikationsmedlet finns i REST-tjänsten och inte i live-servern så kan det nog bli lite svårt att felsöka där.
Har ni gjort någon förändring koden som kan förklara?
Har någon annan som har installerat betan märkt något liknande?
/Göran