Page 1 of 1

Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:02
by Kenny
TC 2.1.0
Klient 3.0.1.0
Server 3.2.0.0
Licens skapad Januari 2012

Hej!

Jag får, efter att inte använt Switch King Live sedan i somras, nu upp felmeddelanden i klienten (Android)
Jag började med att uppdatera både klient och server från 2.x (först uninstall, sedan install)

Då jag går in och kollar status under inställningar -> Server visas texten: "Live-tjänsten används inte".
När jag aktiverar, och godkänner licensen, och därefter klickar på "Använd" så visas återigen "Live-tjänsten används inte".
Jag testade då att klicka på Begär ett nytt Live ID.
Då möts jag istället av felmeddelandet: "Misslyckades med att begära ett nytt Live ID (InternalError)".

Någon som kan hjälpa mig?

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:04
by Kenny
Sorry, server-versionen är 3.2.0.2

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:20
by Kenny
Testade nu att köra Switch King i min iPhone istället för min Android.

Där fungerar det prima. Dock ser jag fortfarande meddelandet "Live-tjänsten används inte" i windowsklienten.
Ett annat problem jag har är att det grafiska döljs om jag först öppnar klienten och öppnar inställningar, för att därefter byta fönster till IE. Efter en stund så försvinner då det grafiska interfacet, men processen är fortfarande igång.

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:23
by Martin
Switch King lägger sig i listen jämte klockan. Om du visar alla ikoner i listen så ser du applikationen.

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:27
by Kenny
Tack!
Det förklarade saken.

Men problemet med min Android återstår dock...

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:30
by Kenny
Skumt. Nu hoppade det igång i min Androidtelefon med.
Kan det ha varit en temporär glitch?

Re: Får felmeddelanden i SK Client

Posted: Sun 16 Dec 2012, 21:37
by Martin
Om kommunikationen mellan din server går ner (eller stöter på någon form av problem) så kopplar servern upp på nytt efter fyra minuter.
Det är möjligt att det var någon form av temporärt problem just i samband med att du begärde ut ett nytt Live ID.

Vi har ca 500 anslutningar till Live just nu och det är möjligt att de problem vår hostingleverantör har just nu slår lite extra hårt i form av timeouter som gör att det krävdes ett extra försök till uppkoppling och att du hann in med iOS-klienten precis efter att ett "heartbeat" fått uppkopplingen på banan.