Jag började med att avinstallera Mono 2.10.5 (Lägg märke till "började med", återkommer till det...

Första kommandot för att köra som root, så man slipper skriva sudo hela tiden.
Code: Select all
$ sudo su
$ apt-get remove mono-complete
$ apt-get autoremove
$ apt-get clean
$ cd /usr/src
$ mkdir Mono-2.10
Scriptet ska vara körbart:
$ chmod install_mono-2.10.sh

$ ./install_mono-2.10.sh
Åter till "började med"... Sa ju att jag skulle återkomma till det...
Jag satt och kollade på skärmen ett tag, mest för att jag trodde det skulle gå snabbare, så där satt jag...
*Klick* sa det bakom ryggen... Tänkte inte på det så mycket, det har gjort det en gång i minuten i flera dygn, eftersom jag testat SwitchKing, Ni vet, det där programmet som är beroende av Mono, vilket var orsaken till att datorn stod och jobbade med att just få in senaste Mono...
Det var ganska sent, så det tog nog några *klick* till, innan det kopplade... Ja, reläet i Jula's anslut kontakt kopplade ju, på och av, men min hjärna var inte lika snabb... Om det klickar, måste något skicka signaler!
Hoppsan, glömde stänga av SwitchKing, innan jag avinstallerade Mono... Intressant, SwitchKing fortsatte jobba på för fullt i bakgrunden... Jaja tänkte jag, det kraschar säkert snart... Men näää... Nästa morgon, när kompileringen kört i ca 6 timmar, sa det fortfarande *klick* en gång i minuten...

Kan ju tillägga att jag inte loggade in med Win-klienten alls på den tiden, så det skulle ha funkat i vanliga fall...

Men åter till nuvarande session av SwitchKingande... 00:50 startade jag om den senast, orsaken att jag startade om då, var inte en krasch, utan för att jag fick för mig att testa lite plugin...
Så, förutom att det är två Win-klienter inloggade, så står den och växlar mellan två stycken senarion (1 minut vardera, tänd, släck) och två plugin som jobbar i bakgrunden (SMTP-plugin och Online-checker)
Skulle villja säga att... *klick* ... det funkar fint! Stabilt, japp!