Xbmc addon

Andra typer av bidrag | Other contributions
Post Reply
nilzen
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Sat 26 Nov 2011, 19:27

Xbmc addon

Post by nilzen » Thu 29 Mar 2012, 20:10

Om det är någon mer än jag som har känt behovet av att trigga ett scenario när en film börjar/pausas/slurar eller bara vill kunna tända en lampa inifrån Xbmc så har jag skrivit ihop en addon som löser detta. Har sett några script som gör liknande saker men det innebär att man måste in och peta i .py-filer varje gång man vill ändra något, i denna addon så gör man alla inställningar i inställningarna till addon:en.

Har inte hunnit testa den så mkt själv ännu så därför ligger den inte i Xbmc:s officiella addon-repo ännu utan koden måste plockas från Github. https://github.com/nilzen/xbmc-switchking

Rapportera gärna buggar under issues på Github!

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Xbmc addon

Post by Martin » Thu 29 Mar 2012, 20:13

(flyttade tråden till rätt kategori)
Martin | Switch King

Martin75a
3 stars
3 stars
Posts: 71
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Xbmc addon

Post by Martin75a » Thu 27 Dec 2012, 17:56

nilzen wrote:Om det är någon mer än jag som har känt behovet av att trigga ett scenario när en film börjar/pausas/slurar eller bara vill kunna tända en lampa inifrån Xbmc så har jag skrivit ihop en addon som löser detta. Har sett några script som gör liknande saker men det innebär att man måste in och peta i .py-filer varje gång man vill ändra något, i denna addon så gör man alla inställningar i inställningarna till addon:en.

Har inte hunnit testa den så mkt själv ännu så därför ligger den inte i Xbmc:s officiella addon-repo ännu utan koden måste plockas från Github. https://github.com/nilzen/xbmc-switchking

Rapportera gärna buggar under issues på Github!
Tack Nilzen för detta plugin har kört det under XBMC 11 (Eden) och det fungerade riktigt bra. :D
Har nu börjat köra XBMC 12 (Frodo) och det fungerar att tända och släcka mm. dock så hänger sig hela XBMC när man väljer Exit eller Restart/Shutdown.
Något som du känner igen? Testade att välja disable på detta plugin i XBMC och efter det fungerar det att avsluta XBMC som det ska.
Finns det planer på att utöka stödet till XBMC 12? samt även kanske lägga till data sources view från SK inne i XBMC?
Tack på förhand.

mvh
Martin

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests