Eventghost Switchking REST plugin

Andra typer av bidrag | Other contributions
ehsmaes
1 star
1 star
Posts: 14
Joined: Mon 13 Feb 2012, 21:43

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by ehsmaes » Sun 26 Feb 2012, 23:27

Version 0.0.5 finns för nedladdning nu. Dimmerfunktion, nya ikoner och förhoppningsvis bättre stabilitet.

Låt mig gärna veta om det funkar!

//Martin

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by Ulf » Mon 27 Feb 2012, 09:14

Toppen! Och ett stort tack! Nu verkar allt fungera och sedan du även lagt in dimmer funktionen har jag bytt från Eventghost-TellstickDuo till ditt. Det enda som jag kunde hitta, var i val av datasources så överlappar soursval med värderutan. :clap:

ehsmaes
1 star
1 star
Posts: 14
Joined: Mon 13 Feb 2012, 21:43

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by ehsmaes » Sun 11 Mar 2012, 13:26

Ge gärna förslag om ni kommer på någon ny funktion som önskas.

/Martin E

SweVictor
3 stars
3 stars
Posts: 51
Joined: Sat 08 Oct 2011, 15:22

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by SweVictor » Thu 22 Mar 2012, 23:25

Tjena!
Har precis börjat titta på detta, ser mycket trevligt ut! Har ett litet önskemål bara: "Synkronisera alla". Använder det en hel del för att säkerställa att status är som den inställda efter scenariobyte, vore toppen om det gick att fixa! I övrigt mycket smidigt och klart mycket trevligare än att mecka med command line tool!

/Victor

chris
3 stars
3 stars
Posts: 136
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by chris » Fri 23 Mar 2012, 10:27

Skulle vara bra att kunna sätta enligt schema också men annars kanonbra.

SweVictor
3 stars
3 stars
Posts: 51
Joined: Sat 08 Oct 2011, 15:22

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by SweVictor » Fri 23 Mar 2012, 10:33

Inte hundra säker, men tror jag såg "Alla enligt schema" under välj scenario.

/Victor

woggy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Wed 21 Dec 2011, 11:13

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by woggy » Sun 29 Apr 2012, 20:23

Hej, jag la till funktionerna Fake ON och Fake OFF via cmdline.exe så man har möjlighet att ändra läge utan att sända ett "on/off". Det är bra för att t.ex. hålla reda på när man tänder och släcker med väggbrytare eller fjärrkontroller.

Detta är inte en "godkännd" uppdatering, ta bort den om den strider mot nått eller gör nån sur =)

/ Niclas Håkansson
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by Thomas » Sun 24 Jun 2012, 17:51

Tack för scriptet, bra jobb!

Jag använder EG för att lyssna på knapptryckningar på två olika sätt
1. Signal skickas direkt mellan knapp och mottagare, dvs fake-on/fake-off används för att uppdatera status i SK. Vid tändning eller släckning från SK så används en separat kod/minnesplats.
2. Signal skickas (enbart) till EG för att sedan kunna skicka ett fördefinerat "makro" med ex givna dimnivåer etc till ett antal mottagare via EG scriptet till SK som hanterar kommunikation mot Stickan/Telldus. Dvs enbart en minnesplats per mottagare åtgår för denna funktion. Anledningen till att ex. scenario inte används är eftersom enbart ett scenario går att köra åt gången samt att prestandan på min serverhårdvara är för dålig för denna setup.

Metod 2 fungerar utan missöden, dock har jag stött på lite problematik vid användning av metod 1 och fake-on/fake-off och frågan är troligtvis relaterad snarare till SK än scriptet, men jag skriver det här ändå.

Vid skickande av tex. fake-on händer följande i historiken: (ber om ursäkt, men jag lyckades inte få med någon skrämdump till inlägget)
Enhet PÅ 18:20:13
Enhet AV 18:20:15
Enhet AV 18:20:16
Vad händer vid fake-on? Är det SK som korrigerar eftersom det inte är semiautomatiskt läge på den aktuella brytaren (det verkar som att DUON blinkar)? Varför blir det multipla AV? Skall det vid fake on/off ske kommunikation till stickan?

Vid fake-off så återfinns enbart en AV rad.

SK server: 2.0.3.9
SK Client: 2.0.2.4

Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by Thomas » Tue 26 Jun 2012, 18:33

Svarar på mitt eget inlägg, jag har prövat att köra fake-on direkt från cmdline scriptet och även här får jag motsvarande som i inlägget ovan, dvs det är snarare relaterat till SK.

Martin75a
3 stars
3 stars
Posts: 71
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Eventghost Switchking REST plugin

Post by Martin75a » Thu 23 Aug 2012, 15:08

Tack för ett mycket användbart plugin Martin. :clap:

Finns det någon möjlighet att kunna få in vilken status en enhet har i SK. div: fråga SK om enheten är AV eller PÅ. (Det borde väl gå att få via Rest stödet i SK)?
Funktionen skulle vara mycket användbar till tex: Det ringer på dörren. EG tänder hallen X antal minuter efter att ha frågat SK om fönsterbelysningar är tänd. om den inte är det så tänder den inte hallen. Med denna funktionen får man även solstyrningen från SK automatiskt.

Funktionen har jag redan löst. Men eftersom jag tar statusen via Tellstick DUO missar den ibland och det blir inte helt hundra.
Har även andra ideer som skulle kunna lösa sig väldigt lätt i EG om detta finns. :D

Hoppas du förstår vad jag menar. Annars är det bara att fråga?

mvh
Martin

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 7 guests