Google Calendar för att styra Switch King!

Andra typer av bidrag | Other contributions
Rauna
2 stars
2 stars
Posts: 27
Joined: Mon 14 Feb 2011, 21:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Rauna » Fri 25 Nov 2011, 13:02

Ok, då vet jag det.
Och det vore ju som sagt var toppen om någon php kunnig person kunde göra denna lösning i php ;) .
Själv är man för grön för det.
Men jag har gjort en liten lösning för motorvärmaren, men den fungerar ju att styra vilken enhet man vill.
Jag sätter start och en stopp tid, och beroende på om nuvarande tiden är inom det tid spannet man just satt så sätter jag ett datavärde som switchking läser av, och det datavärdet styr då ett gruppschema, på eller av.
Det fungerar väldigt bra :)
Och jag har anpassat utseendet efter min iPhone.
Enda nackdelen med detta är att jag får sätta tiden varje gång jag ska ha bilen.
Last edited by Rauna on Thu 01 Dec 2011, 21:00, edited 1 time in total.

SweVictor
3 stars
3 stars
Posts: 51
Joined: Sat 08 Oct 2011, 15:22

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by SweVictor » Fri 25 Nov 2011, 15:31

Alltså... Inte för att lägga mig i, men vore inte det allra fiffigaste att ha antingen en windowsservice som hostar en webbservice lokalt, eller kanske ännu hellre ett plugin som löser detta? Inte för att jag vet hur det ska funka, men ändå! :)

/Victor

fridde
3 stars
3 stars
Posts: 101
Joined: Mon 10 Oct 2011, 05:52

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by fridde » Sat 26 Nov 2011, 02:11

Sorry om jag tjatar om EventGhost hela tiden, men det finns ett skript som fungerar mot google kalendern tillgängligt till EventGhost.
http://www.eventghost.org/forum/viewtop ... f=2&t=2881
Jag använder det själv och det fungerar klockrent! :clap:

Rauna
2 stars
2 stars
Posts: 27
Joined: Mon 14 Feb 2011, 21:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Rauna » Sun 27 Nov 2011, 11:02

Tack för förslaget med eventghost.
Jag har installerat det och fått den att läsa ur Google kalendern, så det fungerar bara bra.
Men det ska ju alltid strula lite.
Jag förmodar att man ska installera tellstick plugginet, men jag får bara ett felmedellande om att tellstick dll fil saknas.
Tellusbd101.dll
Jag har bara installerat den senaste versionen av både switchking och tellstick center.
Jag förmodar att eventghost styr enheterna själv via tellstickpluginet, eller har jag fel ?

fridde
3 stars
3 stars
Posts: 101
Joined: Mon 10 Oct 2011, 05:52

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by fridde » Sun 27 Nov 2011, 12:05

Rauna wrote:Jag förmodar att man ska installera tellstick plugginet, men jag får bara ett felmedellande om att tellstick dll fil saknas. Tellusbd101.dll
Min TellUsbD101.dll ligger i "C:\Program Files\Telldus" och "C:\WINDOWS\system32".
Rauna wrote:Jag förmodar att eventghost styr enheterna själv via tellstickpluginet, eller har jag fel ?
Du kan styra enheterna direkt om du vill, eller så sätter du ett scenario eller ändrar en datakälla, så det fortfarande är SwitchKing som styr enheterna.
cmdline.PNG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Rauna
2 stars
2 stars
Posts: 27
Joined: Mon 14 Feb 2011, 21:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Rauna » Sun 27 Nov 2011, 20:22

Jag hittade att det inte bara var jag som hade detta problem :)
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.p ... host#p9810
Nu ska jag testa detta och se hur det fungerar.
Tack för hjälpen

Ulf
3 stars
3 stars
Posts: 87
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Ulf » Sun 27 Nov 2011, 23:07

Med lite hjälp från "fridde" har jag kört både till och frånslag av belysning samt skiftat scenario via Google Kalendern. Detta med Switch King och Cmdline plugin samt Eventghost och gCal. Efter lite tester fungerar detta klockrent som fridde skriver.
Ett stort tack fridde :clap:

SweVictor
3 stars
3 stars
Posts: 51
Joined: Sat 08 Oct 2011, 15:22

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by SweVictor » Sun 27 Nov 2011, 23:46

Jag har också testat lite med eventghost-lösningen och det funkar absolut, precis som SK-datakällan gör... Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska bygga upp saker och ting och hur man ska organisera. Inser dock att det blir lite att hijacka tråden, så jag lade det i en separat tråd!

Kul med kalenderstyrning iaf!

/Victor

ajfix
1 star
1 star
Posts: 7
Joined: Sun 23 Oct 2011, 19:27

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by ajfix » Wed 30 Nov 2011, 19:26

Litet tillägg i tråden ang. ASP-stöd hos webhotellen..
Binero visade sig ha fullt stöd för ASP och jag har precis kört igång scriptet där nu på en av mina domäner.
Återstår att leka lite med inställningarna nu då och vakna till ett ljust rum imorrn bitti :-)
Total nybörjare på SK och "smarta hem", men skam den som ger sig.. :-)

Rauna
2 stars
2 stars
Posts: 27
Joined: Mon 14 Feb 2011, 21:51

Re: Google Calendar för att styra Switch King!

Post by Rauna » Thu 01 Dec 2011, 21:04

Nu har jag testat att styra eventghost med Google kalendern, och det funkar hur bra som helst :clap:
Men är det någon som vet om det finns ett pluggin till det gör att man kan läsa av en webbsida, och att man ska kunna välja vart man ska läsa ?
På samma sätta som man kan skapa en datakälla i switchking.
Jag har letat, men jag har inte hittat något.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests