Verisure - mina sidor

Andra typer av bidrag | Other contributions
krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Verisure - mina sidor

Post by krambriw » Wed 04 Dec 2013, 19:51

Gruppen är tillsatt och stängd och tar inte emot fler användare

@ Samtliga intresserade av betatest

Eftersom det är ett plugin till EG så krävs att man är hyfsat familjär med EG, man bör ha installerat det, man bör veta vad som menas med macron, actions, events. Man måste också veta hur man lägger till ett nytt plugin som är levererat i en zip-fil, tex som denna plugin för Verisure.

Man måste också veta hur man tar fram uppgifterna för anslutningen till sin SK server via REST interfacet och hur man skapar och konfigurerar en datakälla i SK för sitt Verisure system.

Inga större konstigheter, hjälp finns alltid att få men det underlättar om man *labbat* lite med ovanstående i *förväg*.

Eftersom detta är en beta så tänkte jag hålla distributionen på en låg nivå och jag ber därför dom som erhåller den att inte sprida den vidare (jag har ännu inte fått ett definitivt svar från Verisure om dom har några synpunkter på att vi kommer polla deras server lite oftare).

Jag hoppas att jag snart kan börja PM:a ut en version till er som har ett Verisure system och som är intresserade. Frågor som uppstår tar vi sedan direkt här på forumet så att alla kan hänga med.

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar"

mvh
Last edited by krambriw on Mon 23 Feb 2015, 06:12, edited 1 time in total.

kld5036
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 22 Feb 2015, 16:03

Re: Verisure - mina sidor

Post by kld5036 » Sun 22 Feb 2015, 16:09

Hej

Hur har det gått med Verisure-pluginen? Svarade Verisure och går det att få tag på pluginen?

Fungerar den både i Windows och Linux?

/Kristoffer

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: Verisure - mina sidor

Post by krambriw » Sun 22 Feb 2015, 16:46

Jo den är i drift sedan ett bra tag och fungerar utmärkt. Eftersom EG endast körs under Windows så finns den också bara för Windows. Den har inte distribuerats fritt utan används endast av en sluten användargrupp och det finns inga planer på att ändra detta heller.

moreten
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Sun 11 May 2014, 11:23

Re: Verisure - mina sidor

Post by moreten » Tue 24 Feb 2015, 10:24

krambriw wrote:Gruppen är tillsatt och stängd och tar inte emot fler användare

@ Samtliga intresserade av betatest

Eftersom det är ett plugin till EG så krävs att man är hyfsat familjär med EG, man bör ha installerat det, man bör veta vad som menas med macron, actions, events. Man måste också veta hur man lägger till ett nytt plugin som är levererat i en zip-fil, tex som denna plugin för Verisure.

Man måste också veta hur man tar fram uppgifterna för anslutningen till sin SK server via REST interfacet och hur man skapar och konfigurerar en datakälla i SK för sitt Verisure system.

Inga större konstigheter, hjälp finns alltid att få men det underlättar om man *labbat* lite med ovanstående i *förväg*.

Eftersom detta är en beta så tänkte jag hålla distributionen på en låg nivå och jag ber därför dom som erhåller den att inte sprida den vidare (jag har ännu inte fått ett definitivt svar från Verisure om dom har några synpunkter på att vi kommer polla deras server lite oftare).

Jag hoppas att jag snart kan börja PM:a ut en version till er som har ett Verisure system och som är intresserade. Frågor som uppstår tar vi sedan direkt här på forumet så att alla kan hänga med.

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar"

mvh
Så det finns alltså ingen möjlighet att ta del av detta längre?
Då kan ni ju lika gärna ta bort tråden istället för att i ena stunden skriva att alla som är intresserade får vara med och sedan ändra det till en sluten hemlig liten grupp. :cry:

Eddiex666
1 star
1 star
Posts: 15
Joined: Sun 16 Nov 2014, 18:34

Re: Verisure - mina sidor

Post by Eddiex666 » Wed 11 Nov 2015, 21:29

Hei,

Hvordan har det gått med Varisure plugin til EG ?

Jeg skulle gjerne ha hatt en slik :-)

Eddie

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests