DS9490R OneWire plugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
Peter
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Mon 03 Jan 2011, 02:56

Re: DS9490R OneWire plugin

Post by Peter » Wed 03 Feb 2016, 07:33

MatthiasJönköping wrote:Vet ej om det fortfarande är någon som är intresserad av denna tråd och detta plugin.
Om det finns någon som är sugen att ta sig an källkoden till detta plugin så går det sannolikt att fixa även utan skaparen :geek:
Ladda ner ILSpy, en mycket kapabel .NET disassembler. 8-)
Mata denna med de tre filerna och whoops så har ni källkoden till de kompilerade filerna. I vanliga fall brukar man kunna sätta upp utvecklingsmiljön så att man kan kompilera denna extraherade kod till nya filer.
Bra att tänka på om man verkligen vill dölja sin källkod, i .NET räcker det inte med kompilering, koden måste obfuskeras också ...
Hursomhelst, om någon är sugen så är detta en möjlighet.
Nedladdning: http://ilspy.net/
Jo, jag är fortfarande intresserad. Har ett väl fungerande 1-wire nät med ca. 20 temp sensorer. Men det vore ju som sagt snyggt om man kunde hänga på switchar/reläer för at sätta på och stänga av alla prylar. Dessvärre är jag ingen programmerare. Finns det ingen annan som kan förbarma sig över detta? Jag ställer gärna upp som "testavdelning" :D
/Peter

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests