TellstickNETPlugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
henkep
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Mon 07 Nov 2011, 14:12

Re: TellstickNETPlugin

Post by henkep » Mon 17 Dec 2012, 10:45

Hej

Fuktighetsloggning är på gång i nästa lite större uppdatering av pluginen.

//Henrik
Ernström wrote:Hej!

Har precis fått igång loggningen. Ser att det endast är temperatur som loggas, hur ska jag göra för att logga fuktigheten.
Alla sensorer har fuktighetsvärde, och jag skulle vilja att en fläkt startar vid en viss fuktighet.

/Björn

henkep
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Mon 07 Nov 2011, 14:12

Re: TellstickNETPlugin

Post by henkep » Mon 17 Dec 2012, 11:07

Bifogat ligger en ny version av pluginnet.

Diverse buggfixar åtgärdade, bland annat den bugg som Göran tidigare påpekade med lång uppstartstid.

Viktigt. NY CONFIGFIL bifogad, denna MÅSTE användas. Har du den gamla kommer ej systemet att starta.

Jag planerar för en större uppdatering i Januari med bättre styrning av vilka enheter och sensorer som skall styras eller ej.
Behöver dock betatestare till den versionen, så vill DU vara med och testa. Skicka ett PM till mig så får du senaste versionerna direkt innan release.

Mvh
Henrik
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Flippy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: TellstickNETPlugin

Post by Flippy » Tue 18 Dec 2012, 20:40

Readme filen mangler i alle rar filene du har lastet opp. Kan du poste den på ny. Finner ikke ut hvordan jeg configurerer plugin

Dale
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Thu 01 Nov 2012, 10:40

Re: TellstickNETPlugin

Post by Dale » Tue 18 Dec 2012, 20:45

Hade du inte kunnat uppdatera första inlägget och packa ihop plugin + readme.txt där ist å dra en blänkare i tråden så vi vet. Lite svårt om man kommer mitt i tråden och letar efter filerna lite här och där eller har jag missat något? Kanon plugin annars. ;-)

henkep
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Mon 07 Nov 2011, 14:12

Re: TellstickNETPlugin

Post by henkep » Wed 19 Dec 2012, 12:27

Mycket bra förslag, nu ligger filerna samt readme i första inlägget.
/Henrik

Wesper
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Fri 21 Dec 2012, 00:18

Re: TellstickNETPlugin

Post by Wesper » Fri 28 Dec 2012, 13:17

Hejsan

Jag kör en Tellstick NET och har ett Telldus Live-konto. Har tre switchar och fyra termometrar som fungerar utan problem.
Har installerat Telldus Center och SwitchKing och försöker köra med TellstickNETPlugin för att få lite bättre funktionalitet
men vad jag kan se händer det inget när jag startar plugin med SwitchKing. Jag får inte upp befintliga enheter eller något
annat. Är jag ute och cyklar eller??

henkep
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Mon 07 Nov 2011, 14:12

TellstickNETPlugin

Post by henkep » Sat 29 Dec 2012, 09:20

Hej

Har du genererat nycklar och sparat dom i configfilen?

/Henrik

Wesper
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Fri 21 Dec 2012, 00:18

Re: TellstickNETPlugin

Post by Wesper » Sat 29 Dec 2012, 19:15

henkep wrote:Hej

Har du genererat nycklar och sparat dom i configfilen?

/Henrik
Hejsan
Jag har genererat nycklar och lagt in dessa i config-filen enligt instruktioner i Readme-filen.

henkep
2 stars
2 stars
Posts: 49
Joined: Mon 07 Nov 2011, 14:12

TellstickNETPlugin

Post by henkep » Wed 02 Jan 2013, 12:46

Kan du slå på debug i configfilen och sen skicka logfilen i ett PM till mig.

//Henrik

DrAze
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Mon 07 Jan 2013, 19:01

Re: TellstickNETPlugin

Post by DrAze » Mon 07 Jan 2013, 19:07

Hej.
Jag har en tellstick net och tänkte prova switchking. Men när jag installerat pluginet så får jag enbart upp de 2 termometrarna jag har.

När jag kollar i loggen så ser jag att pluginet hittat alla 26 enheter jag har men inget kommer in i SK. Jag har enbart gratisvarianten. Kan man på något vis välja vilka 5 enheter man ska använda?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests