EventGhost DataSource Plugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Fri 28 Dec 2012, 14:07

jompen152 wrote:tack för snabbt svar.. :)
hajar inte vad det är man ska ändra i config filen :S, någon som har ett exempel?
Öppna config filen så finns det en förklaring och även ett exempel.

Berätta annars vad du vill göra så kan vi hjälpa till med config filen åt dig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

jompen152
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sat 16 Apr 2011, 23:50

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by jompen152 » Fri 28 Dec 2012, 16:56

Försökte göra som det stod i exemplet antar att jag missat en del eftersom det inte funkar engelska inte min grej..måste man öppna portar i sin router om EG och SK körs på samma dator?
Jag vill starta ett program(sonos) när jag trycker på en nexa brytare. Min nexa brytare har id 12 i SK, och visar 1, 0.
fel-jompen152.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sat 29 Dec 2012, 00:11

Hej.

Skid i config filen ska vara id från switch king den som bara heter id ska vara en unik siffra just för detta plugin. Börja med 1 för första enheten och sedan 2 osv. Du ska ej ha två lika på id som du har det nu.

Du behöver ej öppna några portar när det är på samma server.

Ser okså att du i config filen kör att alla uppdateringar ska skickas till EG. Jag skulle vilja att du i pm skickar över switch kings logfil så ska jag titta vad som händer hos dig.

Du har lagt in både .dll och .dll.config i plugin mappen i switch kings installationsmapp och sedan startat om tjänsterna va?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sat 29 Dec 2012, 14:46

Det var ett problem i config filen. Nu är det löst och jompen152 är igång och kör nu.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Flippy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Flippy » Tue 26 Feb 2013, 20:48

Hei har satt opp plugin til å sende 1 eller 0 hvis temp er over 20 grader.
Men hvis jeg skrur på varmen når det er over 20 grader sender ikke pluginet 0 igjen.

Det jeg mener er at den ikke sender det samme resultatet 2 ganger uansett hvor lang tid det går.

Er det mulig å endre dette slik at den f.eks uansett sender signalet om igjen hvert X min? Bør kunne endres i config filen.

Hvis det er uforsåelig det jeg skriver her så vinneligst gi beskjed så skal jeg prøve å forklare på ny :)

Helge

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Wed 27 Feb 2013, 11:35

Flippy wrote:Hei har satt opp plugin til å sende 1 eller 0 hvis temp er over 20 grader.
Men hvis jeg skrur på varmen når det er over 20 grader sender ikke pluginet 0 igjen.

Det jeg mener er at den ikke sender det samme resultatet 2 ganger uansett hvor lang tid det går.

Er det mulig å endre dette slik at den f.eks uansett sender signalet om igjen hvert X min? Bør kunne endres i config filen.

Hvis det er uforsåelig det jeg skriver her så vinneligst gi beskjed så skal jeg prøve å forklare på ny :)

Helge
Menar du att du vill ha samma resultat skickat flera gånger om värdet är uppfyllt?
dvs repition på 10 min om temp över 20 grader i 30 min så vill du få 3 st notifieringar i EG?

Flippy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Flippy » Wed 27 Feb 2013, 12:43

Ja men man må kunne endre hvor ofte det repeterer. Og OM det skal repetere.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Wed 27 Feb 2013, 16:09

Flippy wrote:Ja men man må kunne endre hvor ofte det repeterer. Og OM det skal repetere.
Lägger till detta på önskelistan.

Flippy
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Flippy » Wed 27 Feb 2013, 17:58

Fantastisk! Superbra plugin dette her. :-)

jonasbegood
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Mon 17 Mar 2014, 18:25

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by jonasbegood » Mon 17 Mar 2014, 19:48

Hi,

I have this plugin up and running. I get the datasources status to EventGhost and this is working nicely.

But my problem is while this plugin (or the webserver plugin) is running, if I then try send a command to SwitchKing the switchking server and EventGhost breaks. I loose connection both with SwitchKing Client and with EventGhost. The server is up and running about a minute later, but I then have to restart EventGhost to get contact with the server.

This is only for single-device commands. I can trigger a scenario without any problems, but when sending in example the command DeviceON for a light source, the server breaks. In my example I have added a remote as a data source, to trigger a specific light. I get the event when pressing the button of the remote, and the event of the signal being sent to device, but then the server breaks.

Feel free to write in Swedish.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests