EventGhost DataSource Plugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sun 09 Sep 2012, 08:16

Filnamn: EGDataSourcePlugin.1.3.zip
Version: 1.3
Datum: 2012-09-22
Typ: Inofficiell
Krav: Tillgång till EventGhost server med pluginet webserver aktiverat, Switch King v0.9.1 och senare

Update 1.3: Möjlighet att välja "mer" eller "mindre" -än, för att bara få signal till EG när kriteriet uppfylls (tex använda som larm för tempgivare)
Update 1.2: Justerat för att inte missa några händelser.
Update 1.1: Välja alla datakällor, Undvika repiterade signaler till EG (Inställningarna finns i config-filen).

Detta plugin använder man om man vill att EventGhost ska få en signal när en datakälla uppdateras i Switch King.

Installationsanvisning:
Finns en readme.txt i EGDataSourcePlugin.1.x.zip


Använder du pluginet?
Säg tack på ett sätt som bidrar
Klicka här.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Isaksson on Thu 27 Sep 2012, 13:36, edited 5 times in total.

Martin75a
3 stars
3 stars
Posts: 71
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Martin75a » Sun 09 Sep 2012, 12:14

Hej och Tackar för detta. :D

Dock en fråga. Har termometer i kyl och frys som jag tänkte skicka varning via growl om dörren är öppen och datakällan ändras.
Det jag märkte direkt var att man inte får in 1 om datakällan är giltig eller 0 om datakällan är ogiltig. Utan istället värdet (tempraturen) från datakällan varje gång den ändras? Det fungerar bra om man exempelvis bara har 1 och 0 i datakällan men min tanke var att alla datakällor ska behandlas som 1 och 0 vid giltig/ogiltig. Dvs: SK ska hantera datakällan men EG ska endast få in om den är giltig/ogiltig för att lätt kunna bygga regler runt detta. ;) Eller har jag gjort något fel?

mvh
Martin

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sun 09 Sep 2012, 12:22

Som jag gjorde nu så är det som du säger, EG får datakällans värde när den ändras.

Men det går ju att justera. Ska titta på det.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Martin75a
3 stars
3 stars
Posts: 71
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Martin75a » Sun 09 Sep 2012, 12:30

Isaksson wrote:Som jag gjorde nu så är det som du säger, EG får datakällans värde när den ändras.

Men det går ju att justera. Ska titta på det.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Grymt tack för all hjälp. :D

mvh
Martin

Thomas
3 stars
3 stars
Posts: 73
Joined: Mon 08 Aug 2011, 19:21

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Thomas » Sun 09 Sep 2012, 14:07

Tack för pluginet, mycket trevligt.

Två frågor/funderingar.

1. Går det på något sätt att förmedla samtliga datakällsuppdateringar från SK till EG utan att populera/uppdatera config-filen? tex, *
2. Går det att filtrera hur många händelser som skickas i rad (använder tryckknappar som typiskt gör två anrop i rad, om tiden är kortare än x, tex 3 sekunder, skulle det räcka med en skrivning) och mao en åtgärd i EG.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sun 09 Sep 2012, 14:17

Thomas wrote:Tack för pluginet, mycket trevligt.

Två frågor/funderingar.

1. Går det på något sätt att förmedla samtliga datakällsuppdateringar från SK till EG utan att populera/uppdatera config-filen? tex, *
2. Går det att filtrera hur många händelser som skickas i rad (använder tryckknappar som typiskt gör två anrop i rad, om tiden är kortare än x, tex 3 sekunder, skulle det räcka med en skrivning) och mao en åtgärd i EG.
Jag tar till mig detta, båda är möjliga att genomföra.

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by cozmo » Sun 09 Sep 2012, 17:22

Takk for bra plugin!

Som Thomas sier - jeg kunne også ønske meg noen muligheter til å begrense antall eventer som sendes. Jeg har lagt inn en magnetkontakt som datakilde og konfigurert opp plugin'en. Det ser ut som den konsekvent gir meg to eventer fra SwitchKing hver gang jeg åpner magnetkontakten. Litt uheldig fordi makroer da blir kjørt to ganger :(

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by Isaksson » Sun 09 Sep 2012, 17:31

Kommer lägga in möjlighet att sätta ett värde (sekunder) på varje datakälla i config-filen. Och pluginet kommer då bara skicka en signal från den datakällan under den satta tiden.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by cozmo » Sun 09 Sep 2012, 17:38

Supert!!

jompa68
2 stars
2 stars
Posts: 24
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: EventGhost DataSource Plugin

Post by jompa68 » Sun 09 Sep 2012, 19:39

Hej
jag får inte detta att fungera :o Får inga events alls till EG.
user och pass är inlagt in .config filen och monitorer en datakälla som uppdateras om min eyephone är online.

Vad har jag missat :help:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests