EventGhost Plugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Thu 06 Sep 2012, 08:53

Jeg har forsøkt det også - en enhet for off en for on - ikke kontrollert av Switcking. Men med en gang jeg legger til TellstickDuo event'er i makroer blir det problemer med for mange event'er. Hvis jeg ikke husker feil oppstår problemet spesielt hvis jeg bruker Duo-plugin til å manipulere devicer i SW fra de makroene som lytter på TellstickDuo event'er....

klintan
3 stars
3 stars
Posts: 74
Joined: Tue 07 Feb 2012, 15:35

Re: EventGhost Plugin

Post by klintan » Thu 06 Sep 2012, 11:03

För mig fungerar det när jag använder TellStickDuo-eventet för enheten, inte raw-event. Då blir det flera events.

Mitt off-event heter "TellStickDuo.Dorr stangd.OFF" (och enheten heter "Dorr stangd" i SK).

Ursäkta att vi är lite "off topic" och inte talar om Isakssons EG-plugin...

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Thu 06 Sep 2012, 12:17

Detta berör pluginet får jag nog säga, för att hålla på med extra plugin i EG för att samla in från DUO även där för att sedan skicka status till SK känns ju inte som någon bra lösning precis.

Skulle hellre se allt detta i pluginet i SK.

Någon som tyvärr kommer att göra detta lite jobbigare att utveckla för mig är att jag inte har någon DUO i min utvecklingsmiljö, vilket gör att detta måste testat i min skarpa miljö och det vet ni väl alla hur populärt det är ;)
Någon som har en DUO som ligger och skräpar kan gärna skicka den åt mitt håll :wave:

klintan
3 stars
3 stars
Posts: 74
Joined: Tue 07 Feb 2012, 15:35

Re: EventGhost Plugin

Post by klintan » Thu 06 Sep 2012, 13:20

Isaksson wrote:Detta berör pluginet får jag nog säga, för att hålla på med extra plugin i EG för att samla in från DUO även där för att sedan skicka status till SK känns ju inte som någon bra lösning precis.

Skulle hellre se allt detta i pluginet i SK.
Hej igen,

Jag har inte varit med i diskussionen från början utan ville bara hjälpa till gällande buggen med magnetkontakten. Ursäkta om jag har missförstått det hela.

Som jag förstår det kommunicerar din plugin TILL Eventghost och den andra EG-pluginen som finns sedan tidigare kommunicerar FRÅN Eventghost till Switchking?

Eftersom SK får och skickar data från Tellduscore kommer ju all denna info redan till Eventghost via den befintliga TellstickDuo-pluginen för EG. Eller har jag missförstått funktionaliteten i din plugin?

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Thu 06 Sep 2012, 13:34

Den TellstickDuo pluginen er ikke helt god.....Det er mye bedre med en plugin som lar SwitchKing ta jobben med å filtrere ut masse støy fra gjentatte sendinger og annet søppel osv, og kun gir reelle event'er til EG via HTTP.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Thu 06 Sep 2012, 13:49

klintan wrote:
Isaksson wrote:Detta berör pluginet får jag nog säga, för att hålla på med extra plugin i EG för att samla in från DUO även där för att sedan skicka status till SK känns ju inte som någon bra lösning precis.

Skulle hellre se allt detta i pluginet i SK.
Hej igen,

Jag har inte varit med i diskussionen från början utan ville bara hjälpa till gällande buggen med magnetkontakten. Ursäkta om jag har missförstått det hela.

Som jag förstår det kommunicerar din plugin TILL Eventghost och den andra EG-pluginen som finns sedan tidigare kommunicerar FRÅN Eventghost till Switchking?

Eftersom SK får och skickar data från Tellduscore kommer ju all denna info redan till Eventghost via den befintliga TellstickDuo-pluginen för EG. Eller har jag missförstått funktionaliteten i din plugin?
Jag ser SK i centrum här som sedan ska förmedla ut info till andra system, i detta fall EG.
att plocka in duo i EG tycker jag känns onödigt om man istället kan få SK att lösa det.

Jag vill hellre bygga så mycket logik som går i ett system för att enbart lägga ut det som inte går att få till, och basen här i mitt fall är SK.

klintan
3 stars
3 stars
Posts: 74
Joined: Tue 07 Feb 2012, 15:35

Re: EventGhost Plugin

Post by klintan » Thu 06 Sep 2012, 13:56

Isaksson wrote: Jag vill hellre bygga så mycket logik som går i ett system för att enbart lägga ut det som inte går att få till, och basen här i mitt fall är SK.
OK, som sagt - jag ville bara hjälpa till och berätta hur jag har löst buggen med magnetkontakten och har inga problem med dubbla events i EG.

Lycka till med utvecklingen!

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Thu 06 Sep 2012, 14:02

klintan wrote:
Isaksson wrote: Jag vill hellre bygga så mycket logik som går i ett system för att enbart lägga ut det som inte går att få till, och basen här i mitt fall är SK.
OK, som sagt - jag ville bara hjälpa till och berätta hur jag har löst buggen med magnetkontakten och har inga problem med dubbla events i EG.

Lycka till med utvecklingen!
Och det tackar vi för, alltid intressant att hör hur folk löser problem, det gör okså att man kan tänka i nya banor.

Tack

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Thu 06 Sep 2012, 18:14

Har fått hem brytaren nu och den har inte buggen.

Nu blir det först att fixa pluginet för brytare som inte har buggen.

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Thu 06 Sep 2012, 18:20

Betyr det at din bryter åpner og lukker med samme kode?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests