EventGhost Plugin

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Wed 05 Sep 2012, 19:25

Jag borde få hem magnetbrytaren imorgon så då kan jag fortsätta med jobbet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Wed 05 Sep 2012, 20:34

krambriw wrote:Är det inte lika bra att vänta, Isaksson jobbar ju med en lösning som blir betydligt enklare att konfigurera. Annars bygger du bara logik i onödan som inte behövs i nästa version...

mvh
Måtte bare se om jeg fikk det til :D

Ble ganske mye ekstra logikk i EventGhost for å få dette til slik det er nå....Tror nok jeg venter på Isaksson før jeg setter dette i "produksjoN" ja.. ;)

EDIT: Isaksson: Du er kanskje klar over det, men hovedproblemet er at magnetbryteren har ulike koder som den sender når den åpner og lukker. Dermed holder det altså ikke å opprette en device eller datasource som holder tilstanden, utan man får bygge ekstra logikk :|

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Wed 05 Sep 2012, 21:08

Huvudproblemet i pluginet är just nu att det inte lyssnar av inkommande signaler, men det har jag fixat, så det ska bara justeras lite.

Problemet angående olika koder måste jag titta närmare på, men detta är inget som gäller alla brytare?
Vad jag förstår så har väl tex krambriw inte det problemet?

Hur ser det ut för dig i telldus center? får du den inte där heller att fungera? dvs att du måste ha två enheter även där för att skapa logiken med på/av?

klintan
3 stars
3 stars
Posts: 74
Joined: Tue 07 Feb 2012, 15:35

EventGhost Plugin

Post by klintan » Wed 05 Sep 2012, 21:21

Hej,

Min magnetbrytare är konfigurerad som en datakälla i Switchking som reagerar när den öppnas och får On-signalen. Sedan använder jag Duo- och SK-pluginen i EG för att slå om datakällan till stängd när Duo-pluginen registrerar Off från det andra id-numret. Det krävs alltså bara ett makro för detta.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Wed 05 Sep 2012, 21:27

Men finns problemet på alla brytare?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Wed 05 Sep 2012, 21:38

klintan wrote:Hej,

Min magnetbrytare är konfigurerad som en datakälla i Switchking som reagerar när den öppnas och får On-signalen. Sedan använder jag Duo- och SK-pluginen i EG för att slå om datakällan till stängd när Duo-pluginen registrerar Off från det andra id-numret. Det krävs alltså bara ett makro för detta.
Jeg får ikke til å bruke den Duo-pluginen' - når en makro har et event som skal trigges av Duo event'ene så kicker den i gang makroen 4-5 ganger fordi eventet kommer alt for mange ganger. Hjelper ikke hva jeg setter av verdi i den forsinkelses setting'en i Duo-plugin'en.

krambriw
4 stars
4 stars
Posts: 336
Joined: Thu 19 Jul 2012, 19:41

Re: EventGhost Plugin

Post by krambriw » Thu 06 Sep 2012, 06:39

Vad jag förstår så har väl tex krambriw inte det problemet?
Jag har inte det problemet men troligen är det för att mina magnetkontakter är minst ett år gamla, troligen har de nyare serierna det problemet.
Hjelper ikke hva jeg setter av verdi i den forsinkelses setting'en i Duo-plugin'en
Jag testade på mina med 3.0 sekunder och det gör att jag bara får ett event. I pluginnen blockerar jag bara repeats med den tidsfördröjningen, andra signaler blockeras inte (förutom att magnetkontakten själv kan störa ut dom eftersom den sänder så många events). Sätt fördröjning till 3.0 sekunder, prova sedan att öppna och snabbt stänga magnetkontakten så tror jag det blir bra, du bör få endast ett event för ON repektive OFF.

mvh Walter

cozmo
3 stars
3 stars
Posts: 54
Joined: Wed 29 Aug 2012, 12:38

Re: EventGhost Plugin

Post by cozmo » Thu 06 Sep 2012, 06:45

Har prøvd dette. Har prøvd å sette forsinkelsen til 14 sekunder, hjelper ikke. Med en gang jeg legger til et TellstickDuo event i en makro, så drysser det inn med events ( 4-5) fra TellstickDuo...

Men så lenge ingen makroer inneholder noe TellstickDuo event, så får jeg bare ett event i loggen når jeg trigger magnetbryteren....... Må være en bug...

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: EventGhost Plugin

Post by Isaksson » Thu 06 Sep 2012, 06:53

Då får vi se vilken batch som jag får på min brytare då.
Får jobba utifrån den.

klintan
3 stars
3 stars
Posts: 74
Joined: Tue 07 Feb 2012, 15:35

EventGhost Plugin

Post by klintan » Thu 06 Sep 2012, 07:07

Glömde nämna att jag registrerat en enhet för On och en för Off i SK (men valt att inte kunna styra dem i SK och dolt dem i Android/iPhone).

Då kommer det bara in ETT event i EG.

Problemet med olika id är en bugg som finns rapporterad sedan tidigare: http://developer.telldus.com/ticket/235

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests