Script i Rpi

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
hakha4
2 stars
2 stars
Posts: 21
Joined: Mon 29 Nov 2010, 19:24

Script i Rpi

Post by hakha4 » Mon 08 Jan 2018, 21:23

Har tidigare fått scriptExecutorPlugin att fungera i en Pc genom att köra bat-filer. Kör nu switchking i en Raspberry Pie och eftersom mina Linuxkunskaper är lite rudimentära skulle jag behöva lite hjälp :

Har skapat två bash-filer, on.sh och off.sh som fungerar som dom ska om man kör i konsol. Dessa ligger i samma mapp som pluginet. Problemet är att inget händer från config-filen.

1) Är det fel tänkt att köra en *.sh fil enl nedan ?? Ngt felskrivet i config delen ??

.
.
<add deviceName="Example device"
onScript="/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin/on.sh" onScriptArgs="Allrum"
offScript="/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin/off.sh" onScriptArgs="Allrum"
intercept="true"
waitForExit="false" />
</devices>
</switchKing.scriptExecutorPlugin>
</configuration>


2)I vilken mapp 'Plugin' ska 'ScriptExecutorPlugin filerna' ligga ?
I '/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin eller i '/bin/switchking/Repositories/Plugins/Bin/ScriptExecutorPlugin' ?

Tacksam för all hjälp

lasselars
1 star
1 star
Posts: 7
Joined: Sat 07 Feb 2015, 21:57

Re: Script i Rpi

Post by lasselars » Thu 08 Mar 2018, 22:37

Jag "gissar" att det ska vara i /bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin.

Att köra en skript är jag också nyfiken på att göra. och är vi flera på Rpi så kanske det kan hjälpa.
Var hittade skripten? Vill gärna testa den.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 6 guests