Har tidigare fått scriptExecutorPlugin att fungera i en Pc genom att köra bat-filer. Kör nu switchking i en Raspberry Pie och eftersom mina Linuxkunskaper är lite rudimentära skulle jag behöva lite hjälp :
Har skapat två bash-filer, on.sh och off.sh som fungerar som dom ska om man kör i konsol. Dessa ligger i samma mapp som pluginet. Problemet är att inget händer från config-filen.
1) Är det fel tänkt att köra en *.sh fil enl nedan ?? Ngt felskrivet i config delen ??
.
.
<add deviceName="Example device"
onScript="/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin/on.sh" onScriptArgs="Allrum"
offScript="/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin/off.sh" onScriptArgs="Allrum"
intercept="true"
waitForExit="false" />
</devices>
</switchKing.scriptExecutorPlugin>
</configuration>
2)I vilken mapp 'Plugin' ska 'ScriptExecutorPlugin filerna' ligga ?
I '/bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin eller i '/bin/switchking/Repositories/Plugins/Bin/ScriptExecutorPlugin' ?
Tacksam för all hjälp
Script i Rpi
-
- 1 star
Re: Script i Rpi
Jag "gissar" att det ska vara i /bin/switchking/Bin/Plugins/ScriptExecutorPlugin.
Att köra en skript är jag också nyfiken på att göra. och är vi flera på Rpi så kanske det kan hjälpa.
Var hittade skripten? Vill gärna testa den.
Att köra en skript är jag också nyfiken på att göra. och är vi flera på Rpi så kanske det kan hjälpa.
Var hittade skripten? Vill gärna testa den.