Not ready for prime time

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Not ready for prime time

Post by Isaksson » Sun 13 Oct 2013, 14:03

Man vill ju hellre lösa det i ett plugin än massa externa filer och script som ligger och skräpar.

Så du vill ha ett plugin som lyssnar på datakällor och spelar upp valt ljudklipp när en datakälla får ett visst värde? eller alltid när den ändrar sig?
Är det samma funktioner som finns i SMTPDatasourcePlugin som du är ute efter fast istället för mail så vill du att ljudklipp ska spelas upp?

User74
2 stars
2 stars
Posts: 45
Joined: Tue 21 Dec 2010, 22:42

Re: Not ready for prime time

Post by User74 » Fri 18 Oct 2013, 16:00

Isaksson wrote:Man vill ju hellre lösa det i ett plugin än massa externa filer och script som ligger och skräpar.

Så du vill ha ett plugin som lyssnar på datakällor och spelar upp valt ljudklipp när en datakälla får ett visst värde? eller alltid när den ändrar sig?
Är det samma funktioner som finns i SMTPDatasourcePlugin som du är ute efter fast istället för mail så vill du att ljudklipp ska spelas upp?
Svar: Ja. Det är precis vad jag vill ha. Ett plugin som lyssnar på datakällor och spelar upp valt ljudklipp när en datakälla får ett visst värde.
Bästa vore om man kunde få pluginen att fungera så att spela ljud1.mp3 när datakällan visar 10 grader och ljud2.mp3 att när det blir 15 grader.

Jag kan dock nöja mig med att den spelar ljud enbart vid ändring, det skulle fungera för dörrklockan och magnetbrytarna.

/User74

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Not ready for prime time

Post by Isaksson » Fri 18 Oct 2013, 21:43

Då vet jag vad du är ute efter.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Not ready for prime time

Post by Isaksson » Sat 19 Oct 2013, 12:32

User74 wrote:Svar: Ja. Det är precis vad jag vill ha. Ett plugin som lyssnar på datakällor och spelar upp valt ljudklipp när en datakälla får ett visst värde.
/User74
Nytt plugin finns att hämta i första posten i denna tråd. Vi kan jobba fram ett plugin utifrån den. :wave:

anasazi
3 stars
3 stars
Posts: 72
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Not ready for prime time

Post by anasazi » Mon 15 Sep 2014, 20:51

Hej!

Såg att du skapat följande plugin: SoundDataSourcePlugin.
Min fundering, skulle du kunna modifiera detta script så det går att köra en valbar fil ex en .bat fil?

Det finns ju redan ett Script Executor plugin men det verkar bara fungera med enheter, jag skulle behöva en för datakällor.
Så när en datakälla ändrar status så vill jag köra en bat fil/cmd kommando.

Går detta att lösa?

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Not ready for prime time

Post by Isaksson » Mon 15 Sep 2014, 22:11

Tjenare. Vad är det egentligen som du vill ska hända när datakällan ändrar status? Vad ska bat filen göra i ditt exempel?

anasazi
3 stars
3 stars
Posts: 72
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Not ready for prime time

Post by anasazi » Tue 16 Sep 2014, 08:10

Hej,

Mitt scenario är följande:

I min iPhone så använder jag mig av ett IFTTT som skriver till en fill i Dropbox när jag exempelvis lämnar och anländer till hemmet.
I Switch King har jag då skapat en datakälla som kollar i denna fil och ger ett värde, till exempel Borta alt. Hemma.
Detta kan jag använda för att sedan styra min lampor beroende på min geografiska placering.

Jag ville dock använda detta för ett annat scenario...
Jag använder mig utav en infoskärm som är inkopplad till datorn där jag visar bl.a. temperaturen från mina datakällor, min kalender etc.
Tanken var att denna skärm skulle stänga av sig när ingen är hemma och då skulle jag behöva köra ett kommando som stänger av bildskärmen.
Jag kan inte använda en mottagare för att bryta strömmen då denna skärm är en USB skärm.

Dessa kommandon vill jag köra:
nircmd.exe monitor off
nircmd.exe monitor on

Men jag skulle vilja se möjligheten att köra valfritt kommando :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests