Not ready for prime time
-
- 5 stars
Not ready for prime time
Här kommer jag lägga upp plugin som är i Beta-stadie och även vissa plugin som jag gjort till enskilda personer som jag anser att andra kanske kan få nytta av.
Dessa plugin håller eventuellt inta samma kvalite som de plugin som jag släpper i skarp version och vissa av dessa kommer aldrig längre än hit.
Jag kommer att editera detta inlägg med nya versioner och plugins och som vanligt bara att fråga så ska jag göra vad jag kan för att ge ett bra svar.
Tack för erat stöd
Klicka här.
ModifyValuePlugin
Plugin som löser problemet i denna tråd viewtopic.php?f=10&t=1190&start=10 SoundPlugin
Plugin som spelar upp mp3 eller wav fil när en enhet ändrar status (pluginet lyssnar på device code) och hanterar bara en enhet och går ej att välja vilken status man vill att den reagerar på. Rekommenderas att köras på Windows 7. SoundDataSourcePlugin
Plugin som spelar upp mp3 eller wav fil när en datakälla ändrar till vald status status. Rekommenderas att köras på Windows 7. XMPPPlugin
Stängd
Google har valt att byta protokoll när de stängde ner Talk och lanserade Hangouts
Plugin som kan skicka meddelande över tex google talk när en enhet ändrar status.
Dessa plugin håller eventuellt inta samma kvalite som de plugin som jag släpper i skarp version och vissa av dessa kommer aldrig längre än hit.
Jag kommer att editera detta inlägg med nya versioner och plugins och som vanligt bara att fråga så ska jag göra vad jag kan för att ge ett bra svar.
Tack för erat stöd
Klicka här.
ModifyValuePlugin
Plugin som löser problemet i denna tråd viewtopic.php?f=10&t=1190&start=10 SoundPlugin
Plugin som spelar upp mp3 eller wav fil när en enhet ändrar status (pluginet lyssnar på device code) och hanterar bara en enhet och går ej att välja vilken status man vill att den reagerar på. Rekommenderas att köras på Windows 7. SoundDataSourcePlugin
Plugin som spelar upp mp3 eller wav fil när en datakälla ändrar till vald status status. Rekommenderas att köras på Windows 7. XMPPPlugin
Stängd
Google har valt att byta protokoll när de stängde ner Talk och lanserade Hangouts
Plugin som kan skicka meddelande över tex google talk när en enhet ändrar status.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Isaksson on Sat 19 Oct 2013, 12:30, edited 5 times in total.
-
- 5 stars
Re: Not ready for prime time
Lagt upp pluginet SoundPlugin.
-
- 5 stars
Lagt upp pluginet XMPPPlugin (tex google talk)
-
- 5 stars
Lagt ner XMPPPlugin.
-
- 5 stars
Lagt upp pluginet ModifyValuePlugin
-
- 2 stars
SoundPlugin är något jag skulle uppskatta rikigt mycket om du fortsatte att utveckla.
Det som jag behöver är att man kan använda flera enheter och enbart få signal på "ON" och "Bell" samt att det fungerar på WindowsXP.
Jag skulle använda det i första hand till min dörrklocka, men även till mina inbrottslarm till magnetbrytare som sitter på dörr och brevlåda m.m.
Ljudet sprider jag i lägenheten med hjälp av FM-sändare till mina radioapparater som finns i varje rum.
Hur mycket behöver man donera?
/User74
Det som jag behöver är att man kan använda flera enheter och enbart få signal på "ON" och "Bell" samt att det fungerar på WindowsXP.
Jag skulle använda det i första hand till min dörrklocka, men även till mina inbrottslarm till magnetbrytare som sitter på dörr och brevlåda m.m.
Ljudet sprider jag i lägenheten med hjälp av FM-sändare till mina radioapparater som finns i varje rum.
Hur mycket behöver man donera?

/User74
-
- 5 stars
Tjenare, Har du testat pluginet som det är nu på windows xp och fungerar det eller inte? (jag har tyvärr inte kvar någon windows xp maskin så jag kan ej testa)User74 wrote:SoundPlugin är något jag skulle uppskatta rikigt mycket om du fortsatte att utveckla.
Så första steget att verifiera att det fungerar på windows xp.
-
- 3 stars
Leta reda på scriptExecutor pluginet och sedan kör du denna VBS-fil:User74 wrote:Det som jag behöver är att man kan använda flera enheter och enbart få signal på "ON" och "Bell" samt att det fungerar på WindowsXP.
Code: Select all
Set oVoice = CreateObject("SAPI.SpVoice")
oVoice.Speak "Bing bong"

http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen
-
- 2 stars
Fungerar inte på XPIsaksson wrote:Tjenare, Har du testat pluginet som det är nu på windows xp och fungerar det eller inte? (jag har tyvärr inte kvar någon windows xp maskin så jag kan ej testa)User74 wrote:SoundPlugin är något jag skulle uppskatta rikigt mycket om du fortsatte att utveckla.
Så första steget att verifiera att det fungerar på windows xp.
Min configgil.
"
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<appSettings>
<add key="debug" value="true"/>
<add key="delay" value="-5"/>
<add key="code" value="100:11"/>
<add key="file" value="C:\Documents and Settings\user74\Desktop\DOORBELL.WAV"/>
</appSettings>
</configuration>"
När jag klickar på enheten som den är bunden till så stannar alla tjänster i Switch King.
Jag testade 3 gånger med samma resultat. Lampor tänds och släcks som de skall men när jag kommer till enheten 100:11 så stannar alla tjänster.
//User74
-
- 5 stars
Det borde inte vara något problem kopplat till just windows xp iallafall.
Ändra först i din .config till dubbla "\" dvs
<add key="file" value="C:\\Documents and Settings\\user74\\Desktop\\DOORBELL.WAV"/>
Och testa igen. så utgår vi därifrån
Ändra först i din .config till dubbla "\" dvs
<add key="file" value="C:\\Documents and Settings\\user74\\Desktop\\DOORBELL.WAV"/>
Och testa igen. så utgår vi därifrån