Buggar/Idéer

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Android-appen för Switch King (v1.10)
Locked
JKB
2 stars
2 stars
Posts: 25
Joined: Tue 07 Dec 2010, 11:10

Buggar/Idéer

Post by JKB » Wed 20 Apr 2011, 17:14

Sitter här och testar lite med widgets, allt fungerar jättebra förutom när jag skapar en widget med en dimbar enhet.
Jag trycker på widgeten och såfort jag släpper när jag valt hur mycket jag vill dimma kommer det upp en ruta om att tvinga avstängning.

Testat detta flera gånger och alltid samma resultat.

Om man trycker på widgeten direkt igen efter att man tvingat avstängningen fryser det hela launchern och jag måste trycka på Hus eller bakåtknappen för att komma ifrån det.

Återkommer med mer så fort jag hittar något.

Android-klient 1.10
Klient 1.10.0.5
Server 1.10.0.10 (db 1.9)
Telldus Center 2.0.4
HTC Desire HD 2.2.1, Go Launcher EX.
Även testat på en HTC HD Mini med HTC Aria/Gratia-rom, Go Launcher med samma fel.

Måste även säga att jag är grymt nöjd med hur det nya gränssnittet blir! Tack!

Andra funderingar, jag har en grupp som bara är dimbara enheter i. Inne i appen blir det då ett dim-reglage när man trycker på gruppen, i widgeten blir det På/Av. Är antagligen bara en miss.
Undrar också om man kunde ha en Ja/Nej fråga på att visa texten under flikarna så man kan få mer plats till vad man egentligen vill åt.
Loggan för alternativet Enligt schema finns inte heller så som i programmet på datorn, kanske kommer senare?

Saknar även lite mer högupplösta bilder, gör så mycket på helhetsintrycket av appen, de känns lite suddiga nu.

Mycket nu men det är kul att få den så snygg och bra som möjligt tycker jag :)

Mvh Jakob

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Buggar/Idéer

Post by Martin » Wed 20 Apr 2011, 19:53

Tack för synpunkter och kommentarer!
JKB wrote:Jag trycker på widgeten och såfort jag släpper när jag valt hur mycket jag vill dimma kommer det upp en ruta om att tvinga avstängning.
Testat detta flera gånger och alltid samma resultat.
Japp. Jag får också detta = lätt att fixa ;)
Kommandorutan för enheter är ju ombyggd så det är ngt som fallerar där...
JKB wrote:Måste även säga att jag är grymt nöjd med hur det nya gränssnittet blir! Tack!
Kul!
JKB wrote:Andra funderingar, jag har en grupp som bara är dimbara enheter i. Inne i appen blir det då ett dim-reglage när man trycker på gruppen, i widgeten blir det På/Av. Är antagligen bara en miss.
Säkert. Hänger garanterat samman med att dialogen är helt ombyggd. Grupper ska alltid ha dimreglage oavsett om det finns enheter i gruppen med dimmerfunktionalitet eller ej.
Widgeten vet nämligen inte om vilka enheter som finns i gruppen och därför är det bäst att visa slidern även om det kanske bara finns On/Off-enheter...
JKB wrote:Undrar också om man kunde ha en Ja/Nej fråga på att visa texten under flikarna så man kan få mer plats till vad man egentligen vill åt.
Kanske... Ska labba :)
JKB wrote:Loggan för alternativet Enligt schema finns inte heller så som i programmet på datorn, kanske kommer senare?
Jag har märkt detta _ibland_. Inte alltid... Om jag startar om appen så visas den ofta. Har ingen förklaring på varför, eftersom det bara drabbar just den bilden (vad jag har sett).
Ska prova att lägga in den igen.
JKB wrote:Saknar även lite mer högupplösta bilder, gör så mycket på helhetsintrycket av appen, de känns lite suddiga nu.
Antar att bilderna i tabbarna högst upp samt status för enheterna är OK men att exempelvis bilden för "Enligt schema" och "Synkronisera" är suddiga?
De förstnämnda är nämligen högupplösta men de sista har jag inte justerat ännu...

Åter - tack för kommentarerna :wave:
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Buggar/Idéer

Post by Martin » Thu 21 Apr 2011, 07:40

Buggarna åtgärdade i ny version, liksom uppdaterade ikoner.

Ikoner i flikarna var stökigt att få till. Ställde till det en hel del vilket gör att det inte kommer att införas som i en nära framtid.
Martin | Switch King

JKB
2 stars
2 stars
Posts: 25
Joined: Tue 07 Dec 2010, 11:10

Re: Buggar/Idéer

Post by JKB » Thu 21 Apr 2011, 07:58

Sätter igång att testa direkt!

En sak till, skulle vara smidigt om man kunde komprimera en grupp så man enbart styr den med gruppkommando.
Skulle även kunna dölja scenarion då jag har många dummyscenarion.

Har även märkt att om man trycker på en widget så händer inget om man inte trycker på texten. Om man t.ex. har en scenarioväljare i 4x1 går det bara trycka på den längst till vänster för att det ska komma upp en popup-meny.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Buggar/Idéer

Post by Martin » Thu 21 Apr 2011, 23:38

JKB wrote:En sak till, skulle vara smidigt om man kunde komprimera en grupp så man enbart styr den med gruppkommando.
Implementerat i senaste versionen.
JKB wrote:Har även märkt att om man trycker på en widget så händer inget om man inte trycker på texten. Om man t.ex. har en scenarioväljare i 4x1 går det bara trycka på den längst till vänster för att det ska komma upp en popup-meny.
Har tyvärr inte hittat ngn väg förbi detta... Det gäller egentligen alla Widgets men att du inte märker det på andra beror nog på att textlängderna är längre...
Martin | Switch King

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests