Actionscript?

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Actionscript?

Post by Nasheim » Sun 15 Jan 2012, 20:10

Hej jag undrar om det finns något sett att läsa REST-filen som en vanlig xml-fil?

Vad jag försöker göra är att öppna upp och hämta informationen men jag har tydligen två hinder.
1. Är att jag inte kan komma på hur man skickar loggin o lösen för att öppna den med actionscript.
2. Är att actionscripten inte vill hitta alla child.noderna eller vad dom kallas. Jag kan öppna upp och läsa den som en rawXML men när jag vill ha en specifik som ID eller någon annnan så hittar den ingen alls.. mysko. "loggade in via html kopierade och gjorde en xml fil tillfälligt. för att rundgå problem nr1."

Jag har tänkt att få webbsidan att funka i bara flash där man kan få fräcka animationer.

Någon som har någon idee?

Image
En bit av huset i en av scenerna var av rummen skulle blinka rött om någon rörde sig i dom.
m.m som är tänkt att läggas till när jag kommit förbi mina små hinder.

MvH Nasehim

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Actionscript?

Post by Martin » Sun 15 Jan 2012, 21:12

1) Det är väl lite beroende på hur du kör Flash-filen... När jag utvecklade i Flash (för många herrans år sedan) så var möjligheterna ganska knutna till hur Flash-filen kördes...

Du måste i vilket fall på något sätt sätta headern för http-requesten. Du måste sätta headern för "Authorization" och sedan skicka med "Basic" samt Base64-encodat username + password.

Om du vill finns möjligheten att slå av kravet på användarnamn och lösenord - antingen för alla anrop eller för vissa IP-adresser. Givetvis medför det dock vissa risker, men om du kör Live så fungerar autenticeringen även om du slår av det för dina egna REST-anrop.

2) Om du har problem med att hitta rätt så kanske du kan använda XPath. Exempelvis ger /ArrayOfRESTDevice/RESTDevice[2]/Name namnet på den andra enheten i REST-datat...
Martin | Switch King

Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Re: Actionscript?

Post by Nasheim » Mon 16 Jan 2012, 03:57

Den nya flash har funktioner att hämta info ifrån xml.

Hur stänger jag av kravet på användarnamn och lösenord eftersom jag bara kör det lokalt. hittar inget i SK.

Känns nästan att det lätaste sättet är att någon gör ett pluggin till SK som skapar xml filer på angiven plats. :)
Men då måste jag be någon göra det för jag har ingen aning hur man gör. haha.. :lol:

MvH Nasheim

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Actionscript?

Post by Martin » Mon 16 Jan 2012, 15:43

Nasheim wrote:Hur stänger jag av kravet på användarnamn och lösenord eftersom jag bara kör det lokalt. hittar inget i SK.
Ändra:

Code: Select all

      <!-- Binding for the REST service -->
      <webHttpBinding>
        <binding name="RESTHttpSecure" >
          <security mode="TransportCredentialOnly">
            <transport clientCredentialType="Basic"/>
          </security>
        </binding>
      </webHttpBinding>
till

Code: Select all

      <!-- Binding for the REST service -->
      <webHttpBinding>
        <binding name="RESTHttpSecure" >
          <security mode="None">
            <transport clientCredentialType="None" />
          </security>
        </binding>
      </webHttpBinding>
I filen "SwitchKing Service Host.exe.config".
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests