Anpassa webservertillägg:knapparna?

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Nasheim » Thu 01 Dec 2011, 06:45

Hej!

1. jo jag undrar först var coden till var fönstret öppnas är för jag vill gärna ha den fast på en o samma plats.
Lite jobbigt att ha dimmer lampa längst ner på fönstret och sedan inte kunna utnytja den för att den inte får plats ;)

2. Om det på något sätt kan manipulera lamp iconerna att specifika lampor ser olika ut av/på?

3. Och sista om man kan göra att man bara kan se om lampan är på eller inte utan att man kan trycka o ändra den. (kan se i vilket läge den är på men kan inte manipulera den)

Skulle vara kul att få visa upp mitt hus någon gång när jag får rätt på allt som jag behöver.
Mycket pill hit o dit för att man ska få det som man vill 8-)

MvH Nasheim

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Martin » Thu 01 Dec 2011, 09:53

Från minnet, för det var ett tag sedan...
Nasheim wrote:1. jo jag undrar först var coden till var fönstret öppnas är för jag vill gärna ha den fast på en o samma plats.
Tror detta hanteras via CSS.
Nasheim wrote:2. Om det på något sätt kan manipulera lamp iconerna att specifika lampor ser olika ut av/på?
Har för mig att det finns en form av prefix man kan lägga på bildfilernas namn och som styrs i koden. Tror att det är detta som Grahn använder sig av.
Vill iaf minnas att jag implementerade ngt liknande. Isf sätts prefixet som ett attribut på en enskild kontroll i sidan Default.aspx (eller vilken du nu använder).
Nasheim wrote:3. Och sista om man kan göra att man bara kan se om lampan är på eller inte utan att man kan trycka o ändra den. (kan se i vilket läge den är på men kan inte manipulera den)
Du kan sätta "Enabled=false" eller motsvarande på den kontroll som styr själva öppnandet av popup-fönstret. Kommer inte ihåg vilken dock.

Om du använder (eller hämtar hem) Visual Studio Express 2010 (gratis) så får du hjälp direkt i koden med möjliga inställningar/attribut.
Martin | Switch King

Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Re: Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Nasheim » Thu 08 Dec 2011, 10:03

1. Jagar upp det. har inte klurat ut det änn. men hoppas jag hittar det.

2. Prefixet funkar underbart precis som det skulle viste inte om den funktionen :)

3. Jag har sidan på min husdator och ville inte öppna den normalt men det var ett mindre problem med VNC.
Att installera Visual Studio Express 2010 orsakade server fel på rad 004 eller 005 något om .NET 4.0 :/
återställde datorn och återgår till vanliga notepad hehe.. Får hitta det på något annat sätt.

Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Re: Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Nasheim » Thu 08 Dec 2011, 12:36

Tyvär har jag inte hittat var man deaktiverar knapptryck på enskilda enheter. :(

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Martin » Thu 08 Dec 2011, 13:19

Nasheim wrote:1. Jagar upp det. har inte klurat ut det änn. men hoppas jag hittar det.
I filen DeviceControl.aspx, leta upp rad 7, som ser ut så här i original:

Code: Select all

<div style="border: 1px solid #000000; background-color: #EEEEEE;">
Lägg till "top" och "left" och exempelvis "relative" eller "absolute":

Code: Select all

<div style="border: 1px solid #000000; background-color: #EEEEEE; left: 200px; top: 10px; position:relative;">
Nasheim wrote:Tyvär har jag inte hittat var man deaktiverar knapptryck på enskilda enheter.
Bifogar två filer som kan läggas in i katalogen. Innehåller en ny kontroll med enbart bild - ej knapp.
Du måste lägga till en rad högt upp i Default.aspx (rad 3, exempelvis):

Code: Select all

<%@ Register Src="DeviceControlDisabled.ascx" TagName="DeviceControlDisabled" TagPrefix="switchKing" %>
...och sedan lägga till en ny rad för varje enhet (som inte skiljer sig nämnvärt från tidigare:

Code: Select all

<div id="Div1" style="position: absolute; top: 10px; left: 10px;" runat="server">
     <switchKing:DeviceControlDisabled ID="DeviceControl6" runat="server" DeviceName="Kök - Hus" ImgPrefix="" />
</div>
Om du vill ha ett alternativ till Notepad så kan jag rekommendera Notepad++ för att få färgkodning etc...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King

Nasheim
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Marieholm
Contact:

Re: Anpassa webservertillägg:knapparna?

Post by Nasheim » Thu 08 Dec 2011, 15:27

Så underbart jag tackar så hemskt mycket för hjälpen.
Nu kan jag fortsätta bygga vidare på webb sidan.
Blir antagligen att jag designar om allt igen men med dom nya funktionerna.
Dom Ikonerna som man inte skulle kunna trycka på var IR deckarna så man kan se deras status utan att dom är ivägen.

En vacker dag måste jag få tummarna loss och visa hur det är Hoss Fam Nasheim så du får se vad du hjälp mig med :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests