two way switch plugin

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
fiskafan
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 21 Jan 2011, 09:18

two way switch plugin

Post by fiskafan » Thu 24 Nov 2011, 20:42

Hej,

Har installerat "Two Way Switch" pluginen och den funkar fint. Har fått två olika nexa fjärrkontroller till att framstå som en data source i Switchkinh.

Nu till problemet:

Fjärrkontrollerna som jag använder mig av har en on och en off knapp. Mitt "problem" är att om min data source är "off" och jag trycker på "off" knappen på fjärren så ändrar pluginen datasourcen till On. Så vill man ju ha det om man har en vanlig "vipp brytare", men om man har en fjärr där det står on/off så skulle jag ju vilja att off alltid är off oavsett vad nuvarande status är.

Kanske är det feltänk från min sida?

Or/And som finns inbyggd i Switchking ger mig ju inte den funktionalitet jag vill åt i detta läge.

Mvh
Johan

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: two way switch plugin

Post by Martin » Fri 02 Dec 2011, 19:02

Just pluginet "Two Way Switch" är tänkt för om man har två fysiska strömbrytare - exempelvis en ovanför trappan och en nedanför trappan. På samma sätt som en trappkoppling så är det i det fallet ointressant vilket läge brytaren faktiskt står i - det man är intresserad av är att byta status på lampan i trappan oavsett vad brytaren "säger".

Om det är tänt vill man släcka och om det är släckt vill man tända... Med anledning av det så fungear inte "Two Way Switch" särskilt bra för just fjärrkontroller där man tydligt har en "On" och "Off"-knapp.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests