Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
fiskafan
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 21 Jan 2011, 09:18

Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by fiskafan » Thu 03 Nov 2011, 20:18

Hej,

Jag har stött på ett litet problem med datasources från tellstick duo ihop med switchking webbklienten.

Jag har installerat v0.9 av webbklienten och kör denna på en IIS. Allt funkar toppen tills dess försöker ange en datasource som kommer från min tellstick duo. Datasources som kommer från internet, typ solinstrålning funkar fint.

I detta fall så har jag en temperaturmätare som fungerar riktigt i både switchking klienten samt androidklienten. Men så snart jag lägger till denna så får jag ett .NET fel när jag surfar till websidan.

Felmeddelandet som jag får är:
Invalid enum value 'TelldusSensorEvent' cannot be deserialized into type 'SwitchKing.Common.ExternalData.Entities.DataSourceType'. Ensure that the necessary enum values are present and are marked with EnumMemberAttribute attribute if the type has DataContractAttribute attribute.

I default.aspx så har jag:
<div id="DataSource2" style="position: absolute; top: 620px; left: 250px;width: 150px;">
<switchKing:DataSourceControl ID="DataSourceControl2" runat="server" DataSourceName="Utetemp Hemma" />

Om någon har några ideér om vad som kan vara fel så är jag mer än tacksam :D

// Johan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by Martin » Thu 03 Nov 2011, 21:48

Webbklienten måste dessvärre uppdateras (några DLL-filer ska bytas ut så att de får ny funktionalitet från senaste versionen).

(flyttad till rätt kategori)
Martin | Switch King

fiskafan
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 21 Jan 2011, 09:18

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by fiskafan » Thu 03 Nov 2011, 21:55

Martin wrote:Webbklienten måste dessvärre uppdateras (några DLL-filer ska bytas ut så att de får ny funktionalitet från senaste versionen).

(flyttad till rätt kategori)

Tack för snabbt svar.

Är denna uppdatering något som ligger i pipen, eller är det ett projekt som ligger längre bort i tiden? =)

// Johan

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by Martin » Thu 17 Nov 2011, 17:13

Nu är detta uppdaterat och finns för nedladdning via "Tillägg och kodexempel".
Martin | Switch King

fredrik78
2 stars
2 stars
Posts: 43
Joined: Mon 29 Nov 2010, 17:37

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by fredrik78 » Sat 19 Nov 2011, 15:07

Själv får jag detta felmeddelande varje gång jag försöker komma åt webinterfacet..

Image

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by Martin » Sun 20 Nov 2011, 11:19

Är det en ny installation, eller får du problemet efter uppgradering från den version som stödjer 0.9 till den version som stödjer 2.0?
Tycker att det verkar som om filerna som webbapplikationen behöver inte kan hittas, vilket isf skulle kunna tyda på att webbapplikationen inte är korrekt konfigurerad.
Martin | Switch King

fredrik78
2 stars
2 stars
Posts: 43
Joined: Mon 29 Nov 2010, 17:37

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by fredrik78 » Sun 20 Nov 2011, 15:02

Det är en helt ny installation från 2.0 versionen. Det funkar lokalt om jag kör den från Visual Studio (antar att en intern webbserver används då av Visual Studio), men funkar inte om jag kör den via installerad IIS på en Windows 7 maskin. Har bytt ut "your_ip_here" mot riktigt IP-nummer i web.config, inget mer ställe man behöver ändra på?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by Martin » Sun 20 Nov 2011, 19:58

Gissningsvis så har du adressen "http://dinsajt/sk1/Default.aspx" när du försöker nå din Switch King-installation. Om du bara har skapat en katalog som heter "sk1" i din IIS-installation så kommer inte DLL-filerna att hittas ordentligt.
I IIS-konsollen bör du, om du ska köra med en underkatalog på detta sätt, högerklicka på "sk1" och välja "Create application".
Martin | Switch King

fredrik78
2 stars
2 stars
Posts: 43
Joined: Mon 29 Nov 2010, 17:37

Re: Problem med Tellstick Duo ihop med Web Klient

Post by fredrik78 » Mon 21 Nov 2011, 13:16

Just det ja! Så är det ju man gör :) Tack för hjälpen!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests