Data Source Value Modifier

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
albinsson
3 stars
3 stars
Posts: 117
Joined: Sat 17 Dec 2011, 20:28

Re: Data Source Value Modifier

Post by albinsson » Fri 10 Feb 2012, 12:40

Ett alternativ kanske skulle kunna vara om man kunde definiera en tabell i pluginet. Typ
Om 60grader lägg på 10
Om 50grader lägg på 8
Om 40grader lägg på 6

Jag vet inte vilka möjligheter som finns vid programmering, och det kanske faller på avrundningsregler däremellan värdena men..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

albinsson
3 stars
3 stars
Posts: 117
Joined: Sat 17 Dec 2011, 20:28

Re: Data Source Value Modifier

Post by albinsson » Fri 17 Feb 2012, 06:15

Nu känner jag att perfektionisten inom mig vaknar till, men jag stör mig rätt så mycket på att termometrarna visar olika fel vid olika temp.
Vet någon bevandrad om man skulle kunna förändra dessa värden i Eventghost och skriva till en fil och sedan ta in i SK?
Jag har inga erfarenheter av Eventghost men jag vet att jag själv skulle kunna lösa det i Tasker med hjälp av lite variabler och plus/minus. Men jag förutsätter att någon motsvarighet till Tasker finns för PC, så huvudfrågan: är Eventghost lösningen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Data Source Value Modifier

Post by Martin » Fri 17 Feb 2012, 08:04

Har tittat på ett lite bibliotek för att kunna ange formler för beräkning av detta i en sträng, men har tyvärr just nu inte möjlighet pga tidsbrist att lägga in dessa i själva pluginet.
Martin | Switch King

albinsson
3 stars
3 stars
Posts: 117
Joined: Sat 17 Dec 2011, 20:28

Re: Data Source Value Modifier

Post by albinsson » Fri 17 Feb 2012, 19:13

Jag förstår att ni inte har tid, men tänkte att jag bifogar mitt Tasker programexempel, så kanske någon annan blir lite sporrad. Nu vet jag ju inte vilka möjligheter, hur krångligt eller vilka syntax som kan användas vid skapande av plugin, men följande kanske kan ge lite idéer.
Det blir ju några rader, men å andra sidan inga väldiga matematiska formler. Enkelt att ändra.

Variable set "%rawtemp" to "avlästvärde" (Vi tar en in-temperatur som 70grader som exempel)

Variable set "%temprange" to "0" IF "%rawtemp" >0
Variable set "%temprange" to "1" IF "%rawtemp" >10
Variable set "%temprange" to "2" IF "%rawtemp" >20
Variable set "%temprange" to "3" IF "%rawtemp" >30
Variable set "%temprange" to "4" IF "%rawtemp" >40
Variable set "%temprange" to "5" IF "%rawtemp" >50
Variable set "%temprange" to "6" IF "%rawtemp" >60 (i exempelfallet 70grader skuller variabeln %temprange=6 (mer än 60 men
Variable set "%temprange" to "7" IF "%rawtemp" >70 inte mer än 70)
Variable set "%temprange" to "8" IF "%rawtemp" >80
Variable set "%temprange" to "9" IF "%rawtemp" >90

variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+2" IF "%tempgrade" MATCHES 0
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+4" IF "%tempgrade" MATCHES 1
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+4" IF "%tempgrade" MATCHES 2
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+5" IF "%tempgrade" MATCHES 3
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+6" IF "%tempgrade" MATCHES 4
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+6" IF "%tempgrade" MATCHES 5
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+9" IF "%tempgrade" MATCHES 6 ------(i exempelfallet skulle tempraturen justeras med
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+10" IF "%tempgrade" MATCHES 7 --------------------9 grader)
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+14" IF "%tempgrade" MATCHES 8
variable set "%modifiedtemp" to "%rawtemp+14" IF "%tempgrade" MATCHES 9


variablen %modifiedtemp innehåller sedan det modifierade värdet 70+9 grader, alltså 79grader

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests