ScriptExecutorPlugin hjälp med BAT shutdown av dator

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
ABEIDO
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Sat 17 Jan 2015, 16:54

ScriptExecutorPlugin hjälp med BAT shutdown av dator

Post by ABEIDO » Wed 05 Aug 2015, 14:54

Hej

Håller på att lägga till så att jag kan starta och stänga datorer hemma ifrån appen. Har fått rätt på så att jag kan väcka datorer nu så det är ok men har problem att stänga av maskiner.

Kör med ScriptExecutorPlugin och den pekar på flera olika bat filer beroende på datorn som ska påverkas. Filerna funkar att köra genom dubbelklicka på dem alltså de stängs ner och startas utan problem. Men när jag klickar på på/av knappen i enhetslistan i Switchking så fungerar bara på knappen men de stängs inte ner. Verkar som Switchking kör scripten som en annan användare(står i Windows loggen att användare: saknas). Alla maskinerna har samma användare och lösenord och ska ha confat allt rätt i windows miljön då det fungerar och köra filerna manuellt som jag skrev innan.

Någon med tips för kommer inte förbi detta?

Allmän info nedan
Från windows loggen efter utfört kommando:
Executing C:\AUTO\WOL\OFF.bat with args [no args defined]. Wait for exit is False and Intercept is True.

Exempel:
---------------------
ScriptExecutorPlugin.dll configen:
<add deviceName="datornamn/namn i SWK"
onScript="C:\AUTO\WOL\ON.bat"
offScript="C:\AUTO\WOL\OFF.bat"
intercept="true"
waitForExit="false"/>

---------------------
OFF.BAT - Stänga av
@echo off
shutdown -s -m \\ipadress

--------------------
ON.BAT- Starta (med hjälp av tredje parts mjukvara)
@echo off
C:\AUTO\wolcmd.exe macid ipadress nätmask port

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests