AutoResetValuePlugin

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
sonomats
2 stars
2 stars
Posts: 17
Joined: Mon 10 Oct 2011, 10:50

AutoResetValuePlugin

Post by sonomats » Mon 29 Jul 2013, 21:33

Hej! Använder XP, SK 3.1.0.1 med server 3.2.1.0 och (DB 2.5.5).

Nexa LMDT-810 PIR ger inte ifrån sig off-signaler eller åtminstone inte varje gång. Hittade plugin AutoResetValuePlugin och trodde att mina problem var lösta. Antagligen fattar jag inte hur config ska konfigureras eller så är det nåt annat jag inte fattar. Men hur svårt kan det vara. Så här ser min config ut:

dataSourceId="9"
triggerValue="TurnOn"
resetValue="TurnOff"
resetTimerMs="15000"
resetTimerOnNewTriggerValue="True"
useExpirationSettingFromDataSource="False"
specifiedExpirationTime="00:00:30

Rörelsedetektorn ID9. Jag har testat olika fraser som trigger och reset Value. "On" och "TurnOn" samt "Reset", "Off", och "TurnOff". Jag har testat att sätta "Expiration Setting..." till "True" och angett både 30 sekunder och 1h 30 min som "ExpirationTime"

Filerna, "AutoResetValuePlugin.dll" och" AutoResetValuePlugin.dll" (config-fil) kopierade jag från mappen "Bin" och la i mappen "Plugins" som ligger i mappen "Switch King Server".

Efter varje försök att ändra config-filen har jag startat om datorn eftersom jag inte vet om det finns nåt annat sätt att starta om SK-servern.

Vad är det för dumheter jag håller på med... det här borde ju inte vara svårt :-)

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: AutoResetValuePlugin

Post by Martin » Mon 29 Jul 2013, 21:54

Det räcker att starta om de tjänster som hör till Switch King för att "läsa om" pluginet. Omstart av datorn krävs inte.

I Switch Kings loggfil bör du hitta information om pluginet startats eller ej. Spontant ser ju konfigurationen rätt ut även den, men det är svårt att se helt 100% utan att se hela config-filen i sin helhet. Bifoga den gärna som en textfil till ett inlägg.
Martin | Switch King

sonomats
2 stars
2 stars
Posts: 17
Joined: Mon 10 Oct 2011, 10:50

Re: AutoResetValuePlugin

Post by sonomats » Tue 30 Jul 2013, 10:39

Hej! Här kommer config-filen. (Ändrade till .txt för att bifoga). Tyvärr finns ingen info i loggen om AutoResetValuePlugin alls. Vid de tidpunkter den skulle gått in och satt rörelsedetektorn till Off finns inga poster överhuvudtaget.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

sonomats
2 stars
2 stars
Posts: 17
Joined: Mon 10 Oct 2011, 10:50

Re: AutoResetValuePlugin

Post by sonomats » Tue 30 Jul 2013, 10:46

Loggen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

sonomats
2 stars
2 stars
Posts: 17
Joined: Mon 10 Oct 2011, 10:50

Re: AutoResetValuePlugin

Post by sonomats » Tue 30 Jul 2013, 19:49

Hej! Jag löste det genom att ange "Av" samt "På vid "triggerValue" och "resetValue". Som sagt, hur svårt kan det vara. Kunde inte tänka mig att det skulle talas svenska :-)

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: AutoResetValuePlugin

Post by Martin » Tue 30 Jul 2013, 19:54

sonomats wrote:Hej! Jag löste det genom att ange "Av" samt "På vid "triggerValue" och "resetValue". Som sagt, hur svårt kan det vara. Kunde inte tänka mig att det skulle talas svenska :-)
Gott :)
Det beror på att du har angett en "värdemappning" på datakällan som säger att "TurnOn" - som kommer från Duon - ska översättas till "På" för din datakälla.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests