Ännu en cmdline.exe fråga

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
hakha4
2 stars
2 stars
Posts: 21
Joined: Mon 29 Nov 2010, 19:24

Ännu en cmdline.exe fråga

Post by hakha4 » Tue 18 Jan 2011, 21:33

Börjar få ordning på hur jag ska använda eventlistener och cmdline.exe för att kommunicera mellan Switch King och MLServer/MainLobby men har ett problem som någon kanske kan hjälpa till med. För att ta reda på vilka enheter som finns har jag skrivit en simpel batfil :

Code: Select all

cd C:\Program Files (x86)\Switch King\SwitchKing.Console.CmdLine
cmdline.exe getdevices > MLgetdevices.txt


som sparar anslutna enheter i en textfil. Via ett vbscript så vaskas sedan ID,NativeID och Description ut som jag sedan kan använda via ett antal script för att göra det jag vill och sparar data i en .mdb-fil.Förmodligen inte det mest eleganta sättet men det fungerar . Problemet är att jag inte kan använda åäö (förmodligen ett ANSI/UNICODE problem som jag inte får styr på). Hur gör ni för att 'spara output' från cmdline.exe för senare användning i ett annat program??

Fråga 2 : Har skrivit ett script som skapar add device poster i EvtService.exe.config ' automatiskt' och den nya config-filen ser för ögat ut som originalet förutom att det blir tomma rader som börjar med <!-- infotext...men fungerar inte (se bifogad fil,omdöpt eftersom inte CONFIG-fil kunde laddas upp). Om jag klipper ut add device posterna och klistrar in i originalet så funkar det. Jag är helt färsk på xml-filer men förstår att formatteringen är viktig,får det finnas tomma rader?? måste alla '<' komma i exakt position ?
Har googlat så ögonen blöder men kan inte se vad som är fel.
Många frågor men tacksam för lite hjälp på traven
Mvh Håkan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Ännu en cmdline.exe fråga

Post by Martin » Tue 18 Jan 2011, 21:46

Angående fråga 2. På vilket sätt fungerar det inte? Händer det inget alls?

Utan att ha tittat på en ursprunglig konfigurationsfil så blir jag fundersam på om jag faktiskt har skrivit just:

Code: Select all

onscript
Det ska inte vara

Code: Select all

onScript
...alltså med stort "S"?
Martin | Switch King

hakha4
2 stars
2 stars
Posts: 21
Joined: Mon 29 Nov 2010, 19:24

Re: Ännu en cmdline.exe fråga

Post by hakha4 » Tue 18 Jan 2011, 22:10

Det händer inget förutom att EventListener tjänsten stoppar. Det fungerar om jag klipper ut 'add-posterna' från min nya fil och klistrar in i originalfilen så stort eller litet 'S' borde ju inte vara vara problemet
Håkan

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Ännu en cmdline.exe fråga

Post by Martin » Tue 18 Jan 2011, 22:11

Om tjänsten stoppar borde det stå något i antingen Event Listeners egen loggfil alternativt i Windows loggbok.
Syns det något spår där?
Martin | Switch King

hakha4
2 stars
2 stars
Posts: 21
Joined: Mon 29 Nov 2010, 19:24

Re: Ännu en cmdline.exe fråga

Post by hakha4 » Tue 18 Jan 2011, 22:29

Med den 'nya' filen så läggs enheterna in igen men inget eg felmedd (se log fil),ser ut i denna som att eventen har körts men det händer inget förutom att tjänsten stoppar. I windows log kan jag inte se varför EventListener stoppats . Ser min nya fil ok ut i dina ögon???
Håkan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests