Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversionen ?

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversionen ?

Post by Bamsefar » Sat 26 Jan 2013, 05:22

Jag måste vara blind, jag hittar inte webserver delen som skall ingå i senaste download ?

Jag har förvisso aldrig kört den tidigare, men inatt (när jag inte kan sova) så fick jag för mig att testa det hela. Och då hittar jag inte pluginnen under repositories/plugin ?

claes_hellgren
2 stars
2 stars
Posts: 20
Joined: Fri 07 Jan 2011, 18:18
Location: Katrineholm
Contact:

Re: Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversione

Post by claes_hellgren » Sat 26 Jan 2013, 07:29

Det ligger i: "[Switch King Server]\Repositories\Examples\Source\WebClient.Standard"
Tellstick Duo | 16 Enheter | 6 Datakällor

Bamsefar
3 stars
3 stars
Posts: 89
Joined: Thu 29 Sep 2011, 20:21
Location: Stockholm

Re: Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversione

Post by Bamsefar » Sat 26 Jan 2013, 09:43

Aha - tackar - nu hittade jag !

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversione

Post by Martin » Sat 26 Jan 2013, 10:53

Ett litet förtydligande bara...
Det är inget "plugin" i egentligen mening. Det kan installeras på annan server än servern, så länge servern har IIS. Det är som tidigare nämnts bara ett exempel = det krävs viss handpåläggning för att få det som man vill, och för en del användare är säkert PHP-versionen (viewtopic.php?f=24&t=953) ett bättre alternativ.

(edit: bytt kategori)
Martin | Switch King

Micke N
2 stars
2 stars
Posts: 46
Joined: Thu 20 Oct 2011, 09:22
Location: Västerås, SE

Re: Vart ligger WebServer pluginnen i senaste serverversione

Post by Micke N » Wed 30 Jan 2013, 11:08

Jag har problem med att få koden att kompilera. Efter strul med att VS tappar referenserna till SK DLLerna (Common, Common.Server och ClientProxies) så har VS gått över till att klaga på "CS0234: The type or namespace name 'Common' does not exist in the namespace 'SwitchKing' (are you missing an assembly reference?)" om jag har "Copy local = false" på de tre ovan nämnda DLLerna. Har jag "copy local=true" får jag istället " CS0433: The type 'SwitchKing.Server.Web.Examples.WebClient.Standard.DeviceControl' exists in both 'c:\Users\mikael.nordstrom\AppData\Local\Temp\Temporary ASP.NET Files\root\fe554fd8\8ed8b64f\assembly\dl3\0b84da0f\77583bb1_d1fecd01\SwitchKing.Server.Web.Examples.WebClient.Standard.DLL' and 'c:\Users\mikael.nordstrom\AppData\Local\Temp\Temporary ASP.NET Files\root\fe554fd8\8ed8b64f\App_Web_devicecontrol.ascx.cdcab7d2.8mqusdob.dll' "

Försökt fråga min vän Google, men han berättar inte vad felet är.


/Hilfe bitte!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests