REST-lösenordet i iPhone-klienten

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
bunker
3 stars
3 stars
Posts: 130
Joined: Thu 23 Dec 2010, 11:26

REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by bunker » Sun 02 Jan 2011, 20:01

När jag använder Switch King i min iPhone mha iPhone-tillägget så blir jag tillfrågad om REST-lösenordet varje gång jag går till adressen. Finns det nåt sätt att stänga av frågan om lösenord eller ännu bättre få iPhone att komma ihåg lösenordet ett tag framåt, typ en eller några veckor åtminstone?

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by Isaksson » Sun 02 Jan 2011, 20:16

Här finner du en lösning på ditt problem, man skapar upp en länk med lösenordet inbäddat.
http://www.switchking.se/sv/saekra-upp- ... -loesenord

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by Martin » Sun 02 Jan 2011, 20:26

Det finns risk för att man ändrat denna möjlighet i senaste versionen av operativet iOS. Jag tyckte mig se det i förbigående för ett par dagar sedan, så det är möjligt att detta inte fungerar längre - om du inte får det att fungera enligt länken Isaksson skickade så beror det alltså på detta...
Martin | Switch King

bunker
3 stars
3 stars
Posts: 130
Joined: Thu 23 Dec 2010, 11:26

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by bunker » Sun 02 Jan 2011, 21:09

Bra tips :D Dessvärre är Apple "1 steg före" när det gäller att minska användbarheten i telefonen.

När jag matar in en URL med inbäddat användarnamn och lösenord får jag upp en varning för nätfiske!!!
varning för nätfiske.png
Givetvis är det ju ett ganska elakt sätt att begränsa min användning av min telefon även om det finns en viss välmening också.

Efter lite meckande kom jag på att jag kan skapa min länk på hemsidan till nätfiskevarningen och då fungerar det. Men ikonen blev inte rätt så jag labbade vidare.

:idea: Det visar sig att det finns en inställning för att deaktivera nätfiskefiltret om man går till Inställningar -> Safari -> Bedrägerivarning så kan man slå av det. Sedan gör man om proceduren och då går det att göra en korrekt genväg med användarnamn och lösenord och den fina Switch King ikonen. Problemet löst!

Glöm inte att slå på Bedreägerivarning igen :!:

@Martin och tomas: Ni får gärna uppdatera guiden och använda detta som underlag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by Martin » Sun 02 Jan 2011, 21:22

@bunker: Tack för tipset! Det var just detta jag stötte på för ett par dagar sedan, men jag trodde faktiskt inte att det gick att gå förbi... :!:
Martin | Switch King

bunker
3 stars
3 stars
Posts: 130
Joined: Thu 23 Dec 2010, 11:26

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by bunker » Sun 02 Jan 2011, 21:28

:D Jag ger mig inte i första taget. :ugeek:

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: REST-lösenordet i iPhone-klienten

Post by Isaksson » Mon 03 Jan 2011, 09:08

bunker wrote::D Jag ger mig inte i första taget. :ugeek:
Och det tackar vi för :wave:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests