Webbgränssnittet

Hjälp med plugins, tillägg (exempelvis webbtillägget) och exempelkod som inte ingår i Switch Kings officiella installationspaket
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
martinw
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 05 Aug 2012, 21:04

Webbgränssnittet

Post by martinw » Fri 02 Nov 2012, 10:05

Tjenare,

Jag har precis börjat titta på det här med webgränssnittet. Installerade IIS på min Win2012 server där .net 3.5 framework finns men får följande när jag försöker besöka sidan:

Code: Select all

HTTP Error 500.19 - Internal Server Error
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.

Detailed Error Information:
Module	   IIS Web Core
Notification	   Unknown
Handler	   Not yet determined
Error Code	   0x800700b7
Config Error	   There is a duplicate 'system.web.extensions/scripting/scriptResourceHandler' section defined
Config File	   \\?\C:\inetpub\wwwroot\web.config
Requested URL	   http://localhost:80/
Physical Path	   
Logon Method	   Not yet determined
Logon User	   Not yet determined

Config Source:
    6:       <sectionGroup name="scripting" type="System.Web.Configuration.ScriptingSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35">
    7:         <section name="scriptResourceHandler" type="System.Web.Configuration.ScriptingScriptResourceHandlerSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
    8:         <sectionGroup name="webServices" type="System.Web.Configuration.ScriptingWebServicesSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35">
Allt jag har ändrat i web.config är IP-adressen till min Switchking-server.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Webbgränssnittet

Post by Martin » Fri 02 Nov 2012, 10:18

Gissningsvis står din applikationspool på att köra .Net 4. Om den gör det - ändra så att poolen kör .Net 2.0.

Exempel på utseende här:
http://stackoverflow.com/questions/3387 ... ourcehandl
Martin | Switch King

martinw
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 05 Aug 2012, 21:04

Re: Webbgränssnittet

Post by martinw » Fri 02 Nov 2012, 10:58

Det hjälpte för det första problemet.
Sen gnällde den över att Override på handler, modules och nånting mer inte var tillåtet, så jag ändrade det i applicationhost.config också.
Men nu säger den helt enkelt att den inte har någon script handler för default.aspx vilket jag trodde kom som standard i IIS när man installerat .Net Fw eller åtminstone i web.config.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests