Event Listener
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Event Listener
Jag ska dubbelkolla koden för pluginet. Det kan ju vara ngt lurt med koden...
Edit: Flyttade tråden till rätt kategori.
Edit: Flyttade tråden till rätt kategori.
Martin | Switch King
-
- Administrator
Jag testade detta och hade inga problem med konfigurationen som beskrivs på bilderna.
Lägg märke till att jag har döpt min enhet till "Vardagsrum 1" i Switch King.
Konfigurationsfilen för pluginet (som lagts i katalogen Switch King\Switch King Server\Plugins) syns nedan.
Lägg märke till att enheten heter "Vardagsrum 1" i Switch King, men har ett alias som heter "vrum1" i Dovado-routern...
Tre .bat-filer har skapats - "on.bat", "on30.bat" och "off.bat".
Detta gör att enbart dimmernivå 30 kommer att fungera, men principen framgår:
Lägg märke till att jag har döpt min enhet till "Vardagsrum 1" i Switch King.
Konfigurationsfilen för pluginet (som lagts i katalogen Switch King\Switch King Server\Plugins) syns nedan.
Lägg märke till att enheten heter "Vardagsrum 1" i Switch King, men har ett alias som heter "vrum1" i Dovado-routern...
Tre .bat-filer har skapats - "on.bat", "on30.bat" och "off.bat".
Detta gör att enbart dimmernivå 30 kommer att fungera, men principen framgår:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Hej Martin, tack för ditt ihärdiga arbete
En fråga innan jag går vidare, när du la ditt dim hade du då andra scheman inlaggda?
Nu till mina problem
försökte redan direkt på ditt svar men så kom fotboll & hockey emellan
Har läst ditt senaste inlägg säkert 10 ggr & den ända skillnaden jag kan se i din & min setup är device name.
Det borde alltså funka som jag hade det om det nu inte va så att det helt enkelt inte kan va samma namn.
Har dock gjort en total ominstallation av alla program script & bat filer där jag har kopierat dig rakt av.
Som jag sa så är den ända skillnaden som jag kan se device name, vrum1 till Vardagsrum 1.
Kan nu precis som du få ett dim kommando att funka, 50% i mitt fall.
Men så fort att jag lägger till flera scheman på samma enhet så börjar det strula.....
SK byter men kommandona går inte fram, va f.a.n gör jag för fel eg.
Kan det ha att göra med att jag tvingar kommandona när solen är uppe?
On off dim är alla styrbara direkt från cmd, temp & SK's rullista, från cmd kan jag styra dim % som jag vill.
Har dock märkt att om man håller på & ändrar framförallt i bat-filerna så kan man få fel där.
Te.x om jag provar att ändra on.bat bara för att testa & sen ändrar tillbaka som det va så kan filen va paj iaf.
Även för mycket testande med flera olika scheman kan få SK att tappa kontakten med dovtel.
Detta kvarstår även när jag startat om switchkings tjänster, 4 av 5, den 5:e hub går inte starta / stoppa.
Kan detta va problemet då den är inaktiverad?

En fråga innan jag går vidare, när du la ditt dim hade du då andra scheman inlaggda?
Nu till mina problem

Har läst ditt senaste inlägg säkert 10 ggr & den ända skillnaden jag kan se i din & min setup är device name.
Det borde alltså funka som jag hade det om det nu inte va så att det helt enkelt inte kan va samma namn.
Har dock gjort en total ominstallation av alla program script & bat filer där jag har kopierat dig rakt av.
Som jag sa så är den ända skillnaden som jag kan se device name, vrum1 till Vardagsrum 1.
Kan nu precis som du få ett dim kommando att funka, 50% i mitt fall.
Men så fort att jag lägger till flera scheman på samma enhet så börjar det strula.....
SK byter men kommandona går inte fram, va f.a.n gör jag för fel eg.

Kan det ha att göra med att jag tvingar kommandona när solen är uppe?
On off dim är alla styrbara direkt från cmd, temp & SK's rullista, från cmd kan jag styra dim % som jag vill.
Har dock märkt att om man håller på & ändrar framförallt i bat-filerna så kan man få fel där.
Te.x om jag provar att ändra on.bat bara för att testa & sen ändrar tillbaka som det va så kan filen va paj iaf.
Även för mycket testande med flera olika scheman kan få SK att tappa kontakten med dovtel.
Detta kvarstår även när jag startat om switchkings tjänster, 4 av 5, den 5:e hub går inte starta / stoppa.
-
- Administrator
Är inte riktigt med på hur du menar här... Vad menar du med flera scheman? Detta borde inte ha ngn betydelse - det känns som det är själva kommunikationen som spökar.pl1sk3n wrote:Men så fort att jag lägger till flera scheman på samma enhet så börjar det strula.....
Du har inte satt att kommandon ska repeteras? Tänker om det kan vara så att repetitioner flödar routern och får den att sluta svara...
Om problemet kvarstår så kan det vara så att problemet ligger i Dovadon. Hur ser det ut med mjukvara där? Har du den senaste?pl1sk3n wrote:Detta kvarstår även när jag startat om switchkings tjänster, 4 av 5, den 5:e hub går inte starta / stoppa.
Den 5:e tjänsten - Hub - är till för en kommande release av Switch King. Den har ingen funktion i din installation och ska därför vara disabled.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Tack Martin
EDIT: det verkar som att det nu funkar
gjorde en omstart av pc'n isf att starta om tjänsterna.
Kanske var det som behövdes för att alla kommandon skulle "ta".
Satte först en starttid 05.50 till soluppgång.
Sen solnedgång till 23.30.
När det var igång sas så satte jag en 50% dim på närmsta klockslag & den dimma precis som den skulle
Återkommer när jag har testat det lite mera.......
Tack än en gång Martin
för ditt ihärdiga arbete med att få igång detta.
Dovadon kör 4.3.3 som väll är senaste fw?
Ang. dubbla kommandon, är det i SK, inställningar, avancerat?
Där finns antal sänd signaler som är 2 st men inget jag har rört.
Vad jag menade med att lägga på flera scheman är helt enkelt att jag på Vardagsrum 1 har lagt in flera start stopp % dim
på olika klockslag för att testa att det går fram som det ska.
Kan hålla med dig om att det känns som kommunikationsproblem då jag kan göra allt manuellt från cmd, dovado, bat-filer & SK.
EDIT: det verkar som att det nu funkar

Kanske var det som behövdes för att alla kommandon skulle "ta".
Satte först en starttid 05.50 till soluppgång.
Sen solnedgång till 23.30.
När det var igång sas så satte jag en 50% dim på närmsta klockslag & den dimma precis som den skulle

Återkommer när jag har testat det lite mera.......
Tack än en gång Martin

Dovadon kör 4.3.3 som väll är senaste fw?
Ang. dubbla kommandon, är det i SK, inställningar, avancerat?
Där finns antal sänd signaler som är 2 st men inget jag har rört.
Vad jag menade med att lägga på flera scheman är helt enkelt att jag på Vardagsrum 1 har lagt in flera start stopp % dim
på olika klockslag för att testa att det går fram som det ska.
Kan hålla med dig om att det känns som kommunikationsproblem då jag kan göra allt manuellt från cmd, dovado, bat-filer & SK.
-
- Administrator
Tolkar jag dig rätt om jag säger att vi är i mål?
Ställ ner detta till "1" om du ändå har stickan i Dovadon. Om man har stickan i sin dator och har dålig täckning kan man ange att Switch King ska upprepa signalen flera gånger för att öka chansen att den når fram.
Min farhåga var att dessa repetitioner flödade Dovadon och gjorde att den (kanske tillfälligt) inte accepterade fler signaler.
- Case closed

Ja, precis... På svenska heter det "Antal sänd-signaler".pl1sk3n wrote:Ang. dubbla kommandon, är det i SK, inställningar, avancerat?
Ställ ner detta till "1" om du ändå har stickan i Dovadon. Om man har stickan i sin dator och har dålig täckning kan man ange att Switch King ska upprepa signalen flera gånger för att öka chansen att den når fram.
Min farhåga var att dessa repetitioner flödade Dovadon och gjorde att den (kanske tillfälligt) inte accepterade fler signaler.
- Case closed

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Hej Martin
Ja det är rena målfesten här
Har lagt in c:a 10 olika kommandon i vardagsrum 1 på av & olika dim nivåer, har skapat bat-filer från 20-80%.
Allt funkar perfekt nu
Ska under helgen lägga till fler enheter om jag hinner, kan inte se att det skulle skapa några problem.
Har nu ställt ner sända signaler till 1.
Till slut så vill jag åter igen tacka dig för en grym support & ett program som jag säkert kommer att ha stor glädje av
Finns dock mycket att lära sig om diverse olika inställningar, har läst runt här på forumet om hur du bl.a använder SK.
Ska bli riktigt kul att utforska det när man blivit lite varm i kläderna...
Vi hörs
Ja det är rena målfesten här

Har lagt in c:a 10 olika kommandon i vardagsrum 1 på av & olika dim nivåer, har skapat bat-filer från 20-80%.
Allt funkar perfekt nu

Ska under helgen lägga till fler enheter om jag hinner, kan inte se att det skulle skapa några problem.
Har nu ställt ner sända signaler till 1.
Till slut så vill jag åter igen tacka dig för en grym support & ett program som jag säkert kommer att ha stor glädje av

Finns dock mycket att lära sig om diverse olika inställningar, har läst runt här på forumet om hur du bl.a använder SK.
Ska bli riktigt kul att utforska det när man blivit lite varm i kläderna...
Vi hörs

-
- 3 stars
Intressant...
Funderar på om man på något sätt kan skicka ett SMS ifrån SwitchKing... Kan man scripta mot denna så den SMSar? kommando tool med denna produkt?
/Stefan
Funderar på om man på något sätt kan skicka ett SMS ifrån SwitchKing... Kan man scripta mot denna så den SMSar? kommando tool med denna produkt?
/Stefan
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,
MSN: stefan.krantz@hotmail.com
-
- Administrator
Om du har en .exe eller skript-fil som skickar SMS så går det alldeles utmärkt att använda pluginet till att skicka SMS...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jupp.. det har jag lyckats med tillsammans med EventGhost och andra program..
Vart mer nyfiken på om det går att scripta mot denna router och skicka SMS
Vart mer nyfiken på om det går att scripta mot denna router och skicka SMS
Windows 7, 15 Enheter, 16 Datakällor, 1-Wire, Tellstick DUO, Switch King v2.xx, iPhone 4, IIS,