Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 09:25

Jag har lagt upp min första image på http://www.switchking.se/sv/downloads/e ... d-examples.
Den kräver ett 16GB kort (...om man inte kan ändra storlek o efterhand på något sätt) och inkluderar:
- Soft-float Debian “wheezy”
- Mono 3.0.1
- Switch King 3.0
- Telldus 2.1.1
nanab wrote:Som det redan har skrivits i tråden så går det bara att få igång allt på "soft-float " armel versionen. men tyvärr så är allt riktigt segt när man kör den versionen. Jag har provat några dagar men switchking var knappt hanterbart pga segheten i systemet.
Kan hålla med om att hastigheten är långt ifrån bra. Bara att starta ramverket (Mono) tar lång tid, men som ett POC duger det ju. Jag har bara kört med 4-5 enheter knutna till scheman och labbat lite, men misstänker att det blir jobbigt när man börjar blanda in regelstyrning.

Hoppas på stöd hard-float framöver...
Martin | Switch King

zaxie
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 09 Nov 2012, 15:32

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by zaxie » Mon 12 Nov 2012, 13:14

Martin wrote:Jag har lagt upp min första image på http://www.switchking.se/sv/downloads/e ... d-examples.
Bra jobbat, men kan inte ladda ner filen.
"File not found" :-(

Har gjort en liknande installation men Mono verkar sluta svara efter en stund, kräver att man startar om SK tjänsten.
Skall testa din version och se ifall det blir samma sak.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 13:18

Sådär... Tror att länken är fixad. Det är nog "download-komponenten" som inte är helt förtjust i så stora filer. Nu fick jag upp "Save as" direkt vid klick på länken.
Martin | Switch King

zaxie
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 09 Nov 2012, 15:32

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by zaxie » Mon 12 Nov 2012, 16:36

Har nu försökt få igång SwitchKing på Raspberry Pi utan framgång :-(
Jag har enligt instruktionerna i denna tråd skapat upp en uppsättning, samt även testat Martins installation som var identisk med min, men icke sa nicke.

Mitt problem är inte att SK är seg utan att jag tappar kommunikationen mellan min klient och servern hela tiden.
Fungerar i någon minut och därefter så slutar mono processen att svara.
Vet inte ifall det är Mono som hänger sig eller om det är hårdvaran eller något annat. (allt annat tuffar på som det ska på raspberryn).

Jag hade önskat att ha SK på min nyinförskaffade Raspberry på en lämplig plats i hemmet, men nu verkar det som jag får installera SK det på en annan server i stället. Alternativt utveckla en egen programvara för linux utan mono. (men det orkar man ju inte)...

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 16:46

Martin wrote:Sådär... Tror att länken är fixad. Det är nog "download-komponenten" som inte är helt förtjust i så stora filer. Nu fick jag upp "Save as" direkt vid klick på länken.
Insåg raskt att detta kommer att göra att serverns månatliga trafikmängd slår i taket. Ska försöka få upp paketet på Dropbox istället för de som är intresserade.
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 19:04

Martin | Switch King

albinsson
3 stars
3 stars
Posts: 117
Joined: Sat 17 Dec 2011, 20:28

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by albinsson » Mon 12 Nov 2012, 21:21

Nu har jag provat ta ner filen 4 gånger. Får CRC fel och korrupt arkiv.... Antar att det är dropbox som ligger bakom så jag gör ett nytt försök imorgon

r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Sv: Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by r1a » Mon 12 Nov 2012, 21:45

albinsson wrote:
Nu har jag provat ta ner filen 4 gånger. Får CRC fel och korrupt arkiv.... Antar att det är dropbox som ligger bakom så jag gör ett nytt försök imorgon
Jag får tyvärr också samma fel.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 22:07

Zaxie fick ju igång imagen när han laddat ner den från switchking.se så imagen verkar ju ok.Det är väl som misstänkts något med Dropbox som spökar.

Får väl försöka skrapa fram någon annan lösning för lagring. switchking.se kan tyvärr inte hosta filen då det som sagt leder till att trafikkvoten äts upp.
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Mon 12 Nov 2012, 22:29

Hmm... Provade att hämta från Dropbox via annan burk och packa upp och fick inga CRC-fel.
Kanske är Apples "It just works" som spökar...

:banghead:
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests