SwitchKing i Ubuntu problem

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Mon 16 Jul 2012, 19:06

MickeMek wrote:Så ja...

Nu fungerar det iaf i min miljö. Nästan så man måste utvärdera ett tag under Linux, fungerar det bra måste man nästan köpa en licens ;)
Snyggt jobbat med felsökningen, jag hade nästan gett upp hoppet..

/ Micke
Det vore trevligt att få igång även lyssnardelen i x32 på Linux. Ska göra några ytterligare försök att skruva på anropen vid tillfälle.
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Mon 16 Jul 2012, 20:20

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Tror att det faktiskt funkar efter ytterligare gråa hår. Jag kan iaf köra med den vanliga stickan i och hantera allt som vanligt...

Bekräftelse önskas! :)

Detta är samma version som Windows-versionen ligger på (alltså 2.3.0.9), men det spelar ingen roll för klient etc...
(se bifogat paket)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King

peterpops
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Sun 15 Jul 2012, 06:57

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by peterpops » Fri 20 Jul 2012, 20:11

Efter väldigt få tester med din nya version verkar allt gå bra här för mig, så du har gjort mig väldigt glad :)
Återkommer när jag hunnit testa servern mera.

Tusen tack för din snabba fix på denna bugg !

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Fri 20 Jul 2012, 22:11

Kanon! :clap:
Martin | Switch King

MickeMek
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Fri 08 Jun 2012, 06:46

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by MickeMek » Sat 21 Jul 2012, 13:33

Har fortfarande problem på en av "mina" servrar..

Följande fel kommer upp med jämna mellanrum i linux-konsolen.

Code: Select all

Exception This XmlWriter does not accept Attribute at this state Content.   
  at System.Xml.XmlTextWriter.WriteStartAttribute (System.String prefix, System.String localName, System.String namespaceUri) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.Xml.DefaultXmlWriter.WriteStartAttribute (System.String prefix, System.String localName, System.String ns) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.Xml.XmlWriter.WriteAttributeString (System.String prefix, System.String localName, System.String ns, System.String value) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.Xml.XmlWriter.WriteAttributeString (System.String localName, System.String value) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.TraceCore (TraceEventType eventType, Int32 id, Boolean hasRelatedActivity, Guid relatedActivity, System.Object[] data) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.LogMessage (System.ServiceModel.Diagnostics.MessageLogTraceRecord log) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.LogMessage (MessageLogSourceKind sourceKind, System.ServiceModel.Channels.Message& msg, Int64 maxMessageSize) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Channels.Http.HttpRequestContext.InternalReply (System.ServiceModel.Channels.Message msg, TimeSpan timeout) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Channels.Http.HttpRequestContext.Reply (System.ServiceModel.Channels.Message msg, TimeSpan timeout) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext.Reply (Boolean useTimeout) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.OperationInvokerHandler.Reply (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc, Boolean useTimeout) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.OperationInvokerHandler.ProcessRequest (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.BaseRequestProcessorHandler.ProcessRequestChain (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.BaseRequestProcessorHandler.ProcessRequestChain (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.HandlersChain.ProcessRequestChain (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Dispatcher.BaseRequestProcessor.ProcessRequest (System.ServiceModel.Dispatcher.MessageProcessingContext mrc) [0x00000] in <filename unknown>:0

Unhandled Exception: System.InvalidOperationException: This XmlWriter does not accept StartTag at this state Error.
  at System.Xml.XmlTextWriter.WriteStartElement (System.String prefix, System.String localName, System.String namespaceUri) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.Xml.DefaultXmlWriter.WriteStartElement (System.String prefix, System.String localName, System.String ns) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.Xml.XmlWriter.WriteStartElement (System.String localName, System.String ns) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.TraceCore (TraceEventType eventType, Int32 id, Boolean hasRelatedActivity, Guid relatedActivity, System.Object[] data) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.LogMessage (System.ServiceModel.Diagnostics.MessageLogTraceRecord log) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Logger.LogMessage (MessageLogSourceKind sourceKind, System.ServiceModel.Channels.Message& msg, Int64 maxMessageSize) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Channels.Http.HttpReplyChannel.TryReceiveRequest (TimeSpan timeout, System.ServiceModel.Channels.RequestContext& context) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at System.ServiceModel.Channels.ReplyChannelBase.<BeginTryReceiveRequest>m__10 (TimeSpan tout, System.ServiceModel.Channels.RequestContext& ctx) [0x00000] in <filename unknown>:0

Detta både före och efter "uppgraderingen" till 2.0.3.9
Har du några ideér vad detta kan bero på?


/ Micke

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Sat 21 Jul 2012, 20:05

MickeMek wrote:Detta både före och efter "uppgraderingen" till 2.0.3.9
Har du några ideér vad detta kan bero på?
Detta beror på en bugg i Mono som ska vara fixad i Mono 2.8.x. Vilken Mono-version kör du?
Martin | Switch King

KungenAvPeking
3 stars
3 stars
Posts: 181
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by KungenAvPeking » Sat 21 Jul 2012, 21:27

Minne är bra att ha...

Forum som detta är ännu bättre! ;)

Satt och kollade lite på Linux-burken som vi har i sommarstugan och upptäcker att det finns 95 uppdateringar.
Okej, jag har en stund över, så in med dom.
Då kom givetvis Telldus-core upp i 2.1.1 -1 och genast krashar SwitchKing...

Minnet sa mig att jag sett något liknande, så in på forumet och leta...
Givet, svaret fanns ju här i tråden! Tack till dom som haft problemet och ställt frågan här och stort tack till Martin som löste problemet!

För min del, handlar det om Ubuntu 10.04.4 LTS (Server) 32 bit
SK 2.0.2.x
Mono 2.10.X
Telldus-core 2.1.0, uppdaterades till 2.1.1 -1

Efter installation av SK 2.0.3.9 funkar allt igen!

MickeMek
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Fri 08 Jun 2012, 06:46

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by MickeMek » Sat 21 Jul 2012, 22:37

Jag har en maskin med 2.10.8.1 och en maskin med 2.10.5 enl nedan.
Den med 2.10.8.1 fungerar, men det borde 2.10.5 också göra om buggen skulle varit fixad från 2.8.x ?

Code: Select all

Mono JIT compiler version 2.10.5 (Debian 2.10.5-1)
Copyright (C) 2002-2011 Novell, Inc, Xamarin, Inc and Contributors. www.mono-project.com
        TLS:           __thread
        SIGSEGV:       altstack
        Notifications: epoll
        Architecture:  x86
        Disabled:      none
        Misc:          softdebug
        LLVM:          supported, not enabled.
        GC:            Included Boehm (with typed GC and Parallel Mark)
Ska testa att uppgradera den, och se ifall det löser problemet.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Sat 21 Jul 2012, 23:58

@KungenAvPeking: Menar du att det small efter patch från 2.1.0 till 2.1.1? Isf måste ngt ha ändrats i TelldusD mellan 2.1.0 och 2.1.1 eftersom du körde 32-bit både mot 2.1.0 och 2.1.1.

Försöker klura ut om det är några specifika kombinationer som spökar...
Ang buggen som fixades i 2.8.x så är det ju iofs möjligt att samma meddelande genereras av ngt annat men det ringde en stark klocka att just detta var buggrapporterat till Mono-gänget (vilket bekräftades av Google).
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: SwitchKing i Ubuntu problem

Post by Martin » Sun 22 Jul 2012, 00:03

Såg att det var i 2.10.7.0 som buggen fixats. Inte 2.8.
Fiden gjordes november 2011.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests