SwitchKing tunnlat via internet

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator

Re: SwitchKing tunnlat via internet

Post by Martin » Wed 22 Dec 2010, 14:34

Zenox wrote:Men lite lurigt att veta hur man kan lösa det (går ju inte att bara koppla till publika ip't heller om servern sitter bakom router på eget ip)? Finns det något man kan googla (eller göra tester på) för att komma runt/fixa problemet? Vore kanon att komma åt SK utifrån också.
I samband med att jag uppgraderar Linux-versionen till 0.9.1 (där Windows-versionen är idag) så ska jag försöka lägga in så att du kan binda både mot ditt lokala IP och mot ditt publika IP.
Martin | Switch King

Zenox
2 stars
2 stars

Post by Zenox » Wed 22 Dec 2010, 16:23

Martin wrote:
Zenox wrote:Men lite lurigt att veta hur man kan lösa det (går ju inte att bara koppla till publika ip't heller om servern sitter bakom router på eget ip)? Finns det något man kan googla (eller göra tester på) för att komma runt/fixa problemet? Vore kanon att komma åt SK utifrån också.
I samband med att jag uppgraderar Linux-versionen till 0.9.1 (där Windows-versionen är idag) så ska jag försöka lägga in så att du kan binda både mot ditt lokala IP och mot ditt publika IP.
Hmm. Men jag binder redan mot serverns nätverkskort som har 192.168.1.10 (dit portforwarden från routern går). SwitchKing kommer väl inte kunna binda mot mitt publika IP, för det sitter ju på routern? Nog troligt att jag missuppfattar också.

Har bara ett nätverkskort i servern. Ser ut ungefär så här:

Code: Select all

<internet>---<publikt ip = router = lokalt ip>---|---<server med lokalt ip>
                                                 \---<dator med lokalt ip>

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 22 Dec 2010, 16:55

Jag har också bara ett nätverkskort.
Det är nog så att Mono på Linux tittar på http-huvudena som skickas med i requesten från klienten, där det står själva IP-adressen som du har skrivit in i klienten.
När den landar på servern så ser Mono en skillnad i det IP som det begärs data ifrån jämfört med det IP som servern ska jobba med.

Själva förfrågan har alltså redan kommit fram, men den hittar inte sitt slutgiltiga mål.
Martin | Switch King

Zenox
2 stars
2 stars

Post by Zenox » Wed 22 Dec 2010, 18:48

Martin wrote:Det är nog så att Mono på Linux tittar på http-huvudena som skickas med i requesten från klienten, där det står själva IP-adressen som du har skrivit in i klienten. När den landar på servern så ser Mono en skillnad i det IP som det begärs data ifrån jämfört med det IP som servern ska jobba med.
Ah okej, det skulle förklara en hel del. Ska googla om det finns nån option till Mono att bara slå av det. Garanterat inte det enklaste att söka på, men värt ett försök. Vore en ganska enkel lösning i så fall.

Zenox
2 stars
2 stars

Post by Zenox » Thu 23 Dec 2010, 08:49

Zenox wrote:
Martin wrote:Det är nog så att Mono på Linux tittar på http-huvudena som skickas med i requesten från klienten, där det står själva IP-adressen som du har skrivit in i klienten. När den landar på servern så ser Mono en skillnad i det IP som det begärs data ifrån jämfört med det IP som servern ska jobba med.
Ah okej, det skulle förklara en hel del. Ska googla om det finns nån option till Mono att bara slå av det. Garanterat inte det enklaste att söka på, men värt ett försök. Vore en ganska enkel lösning i så fall.
Var inne på IRC irc.gnome.org #mono och hörde mig för men de kunde inte hjälpa om dom inte visste vad det var för metod av HTTP man kör med. Tveksam till att de kunnat hjälpa till ändå, beror på om man har flyt och får tag i rätt folk där också. Det kanske går att göra någon workaround som du skrev.

Post Reply