Gruppering Light

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Windows-versionen av Switch King (v0.9)
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Gruppering Light

Post by Martin » Mon 13 Dec 2010, 19:50

...ja... ...nu behöver du ju inte vänta till 22:30 iaf - nu lyckas jag återskapa det...
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Gruppering Light

Post by Isaksson » Mon 13 Dec 2010, 19:56

Martin wrote:...ja... ...nu behöver du ju inte vänta till 22:30 iaf - nu lyckas jag återskapa det...
Okej, det är ju alltid nått ;)

Har det något att göra med att jag har tre gruppscheman med samma Off tid?
Går ju lätt att testa att justera med 1 minut på varje offsetschema.

Och i verkligheten så kan jag ju skapa upp ett gruppschema där jag sätter Off.

Men du kanske är en lösning på spåren?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Gruppering Light

Post by Martin » Mon 13 Dec 2010, 20:45

Vi får väl se... :)

Min första fråga är väl egentligen om det har funkat tidigare? :)
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Gruppering Light

Post by Isaksson » Mon 13 Dec 2010, 21:05

Martin wrote:Vi får väl se... :)

Min första fråga är väl egentligen om det har funkat tidigare? :)
Jag har inte innan använt mig av Morgon julbelysning (blev ju problem med den gamla klienten)
Och när jag testade igår kväll så hoppade ju allt igång så fort som jag tog bort det gruppschemat,

Så jag skulle nog tippa på att det har inte fungerat innan heller, fast med den gamla klienten så kom jag aldrig så långt innan Switch king brakade.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Gruppering Light

Post by Martin » Mon 13 Dec 2010, 21:18

Man ska ge sjutton i att lägga till ny funktionalitet. Användare kommer alltid på nya sätt att använda det som man lägger till och hittar fler saker som ska åtgärdas :lol:
Vad var det för fel på svartvit TV, exempelvis...
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Gruppering Light

Post by Isaksson » Mon 13 Dec 2010, 21:49

Martin wrote:Man ska ge sjutton i att lägga till ny funktionalitet. Användare kommer alltid på nya sätt att använda det som man lägger till och hittar fler saker som ska åtgärdas :lol:
Vad var det för fel på svartvit TV, exempelvis...
Hehe jag förstår precis vad du menar.
Men någon måste ju se till så att du inte går sysslolös ju :D

Men jag får nog plocka bort mina regler och köra på en On och en Off samma tid på alla mina enheter :oops:

Men tänk vilken bra produkt du skapar fram på detta viset ;)
fast den kanske blir för komplex med dessa små fixar? men det verkar ju inte som att "fixarna" ställer till något annat problem iallafall.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Gruppering Light

Post by Martin » Mon 13 Dec 2010, 21:52

Isaksson wrote:fast den kanske blir för komplex med dessa små fixar? men det verkar ju inte som att "fixarna" ställer till något annat problem iallafall.
Jo... det blir lätt komplext, men det är också viktigt att det fungerar som det är tänkt och det "tråkiga" (eller bra, hur man nu ser det) är ju att lyckats pricka in några poäng på just såna saker som faktiskt bör fungera...
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Gruppering Light

Post by Isaksson » Mon 13 Dec 2010, 22:07

Martin wrote:
Isaksson wrote:fast den kanske blir för komplex med dessa små fixar? men det verkar ju inte som att "fixarna" ställer till något annat problem iallafall.
Jo... det blir lätt komplext, men det är också viktigt att det fungerar som det är tänkt och det "tråkiga" (eller bra, hur man nu ser det) är ju att lyckats pricka in några poäng på just såna saker som faktiskt bör fungera...
Mmm jo precis,
Du har säkert lagt ner många timmar på just "mina" problem, jag vet hur vanligt mina fel är, man får ju endå räkna med att Switch king ska ta över marknaden "Home Automation" :clap: och ju fler användare som kommer in desto fler konstiga fel kommer ju att dyka upp, och kan man lyckas fånga upp flertalet av dom redan nu så är det säkert några pluspoäng.

Men så kan man ju stöta på problem som kanske lättast kan lösas på klientens sida, dvs istället för att skriva om programmet så planerar man om hur man använder Switch king.
Finns ju många olika sätt att uppnå samma sak.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Gruppering Light

Post by Martin » Mon 13 Dec 2010, 22:15

Isaksson wrote:Finns ju många olika sätt att uppnå samma sak.
*thumbs up*
Jo, så är det ju. Och vi har den inställningen att man kan inte lösa all världens problem.
Till och med Microsoft släpper ju programvara med kända buggar och gör en beräkning av hur många användare som någonsin kommer att stöta på en viss bugg :)
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Gruppering Light

Post by Isaksson » Mon 13 Dec 2010, 22:21

Martin wrote:
Isaksson wrote:Finns ju många olika sätt att uppnå samma sak.
*thumbs up*
Jo, så är det ju. Och vi har den inställningen att man kan inte lösa all världens problem.
Till och med Microsoft släpper ju programvara med kända buggar och gör en beräkning av hur många användare som någonsin kommer att stöta på en viss bugg :)
Visst är det så.

Server up and running inväntar 22:30 ser lovande ut på kommande händelser ;)

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests