Jag tänkte köpa mig en billig kina-pekplatta för några hundra och hänga upp på väggen i hallen för detta ändamål.
Är det nån som testat på en 7" med 800x480 i upplösning ?
Fungerar det och ser det bra ut ?
///Mats
Tackar, tackar! Upplösningen bör inte vara något problem - det beror lite på hur många scenarioknappar du behöver ha plats med på bredden mest och på hur stor kartbild du lägger in själv. Så länge plattan kör en webläsare som bygger på webkit (chrome tex) bör det funka, men jag har ju inte testat det själv.MatsG wrote:Först och främst, tack för denna underbara webbapp
Jag tänkte köpa mig en billig kina-pekplatta för några hundra och hänga upp på väggen i hallen för detta ändamål.
Är det nån som testat på en 7" med 800x480 i upplösning ?
Fungerar det och ser det bra ut ?
///Mats
Elförbrukningsvisaren är lite av en "gömd" funktion för att inte krångla till det för mindre teknikkunniga i hushållet. Tryck bara på den aktiva energiförbrukningen i listen med scenarios så ploppar mätaren fram i "fullskärm".zorro wrote:Hej
och tack för en kanonfin app![]()
![]()
Har precis börjat mitt bygge har lyckats fått in inne/ute tempen men hur får jag till visningen av aktiv elförbrukning![]()
känner att jag har mycket att lära
Hej, Andy! Och tack för din fina ord!andyboink wrote:Hej,
Jag är ny på detta, vill bara säga att du producerat en mycket snygg app.
Har en Tellstick Duo och MacMini, kan jag då använda din app eller måste det gå via en Windows maskin?
Om jag vill kan jag då göra samma med Tellstick Net och köra pluginen TellstickNet plugin?
Tacksam för svar
Elförbrukning är inte en datakälla utan räknas ut utifrån vilka enheter som är påslagna, (och hur mycket de är dimmade). Elförbrukningsvärdet räknas ut utifrån vad du matar in för Watt-värde i switchking under respektive enhet.zorro wrote:A ha
du miss förstod mig
jag menar hur lägger jag till datakällan i conf filen samma som för inne/ute temp
så jag får visningen på hemma skärmen![]()
sorry om jag var otydlig
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests